III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
Odborná asistentka | Univerzita P. J. Šafárika v Košiciach, Filozofická fakulta 2 | 2012 - súčasnosť |
školská psychologička | SZŠ Dneperská 1, Košice | 2023 - súčasnosť |
Odborná asistentka | Prešovská univerzita v Prešove, Fakulta manažmentu | 2008 - 2017 |
psychologička | PPP pre predškolské zariadenia a základné školy a CVPP Zuzkin park 10, Košice | 1992 - 2008 |
psychologička | FNsP Trieda SNP č. 1, Košice | 1984 - 1992 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Výcvikovo-vzdelávacie školenie začínajúcich pracovníkov PPP a CVPP v oblasti univerzálnej a selektívnej prevencie drogových závislostí. | VÚDPaP Bratislava | 2003 - 2004 |
Supervízny výcvikovo-vzdelávací seminár v skupinových formách preventívnej práce s deťmi a mládežou s poruchami správania. | VÚDPaP Bratislava | 2004 |
Vzdelávanie k sociálnej spravodlivosti.. Program pre dospelých. Tréning trénerov | Open Society Institue | 2004 - 2005 |
International Summer School in Psychotherapy Ďalšie vzdelávanie v psychoterapii detí a mládeže a detskej psychológii | Sigmund Freud University, Vienna | 2008 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
KPPaPZ/ZMPPV/15 - Základy metodológie pedagogicko-psychologického výskumu | Študijné programy učiteľského štúdia FF UPJŠ a PF UPJŠ, Učiteľský základ | Mgr. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
KPPaPZ/MMOSP/15 - Metodológia pre MOŠ psychológie | Psychológia, Medziodborové štúdium psychológie (podprogram) | Bc. | Psychológia |
KPPaPZ/PPgUdps/15 Psychológia a pedagogická psychológia pre učiteľov | Doplňujúce pedagogické štúdium | Bc. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
KPPaPZ/PPgU/15 - Psychológia a pedagogická psychológia pre učiteľov | Študijné programy učiteľského štúdia FF UPJŠ a PF UPJŠ, učiteľský základ | Mgr. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
KPPaPZ/PsVU/17 Psychológia pre vysokoškolských učiteľov | PhD študijné programy | PhD. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
KPPaPZ/SV1/08 - Sociálno-psychologický výcvik I | Psychológia, Medziodborové štúdium psychológie (podprogram) | Bc. | Psychológia |
KPPaPZ/SV2/08 - Sociálno-psychologický výcvik II | Psychológia, Medziodborové štúdium psychológie (podprogram) | Bc. | Psychológia |
KPPaPZ/PASZ/17 - Problémové a agresívne správanie žiakov. Etiológia, prevencia a intervencia | Učiteľstvo akademických predmetov | Mgr | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
KPPaPZ/VP/09 Výchovné poradenstvo | Učiteľstvo akademických predmetov | Mgr | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
KPPaPZ/ECo-C1/14 Tímová práca ECo-C1 | Študijné programy medziodborových štúdií FF UPJŠ a PF UPJŠ | Bc., Mgr. | |
KPPaPZ/ECo-C4/14 C Komunikácia ECo-C4 | Študijné programy medziodborových štúdií FF UPJŠ a PF UPJŠ | Bc., Mgr. |
Rizikové správanie vysokoškolákov v kontexte vybraných sociodemografických charakteristík - Porovnanie štyroch krajín v rámci medzinárodnej štúdie SLiCE / Janovská Anna, Orosová Oľga, Jurystová Lucie, 2014. In: Adiktologie = Addictology. - ISSN 1213-3841. - Roč. 14, č. 2 (2014), s. 134-144. SCOPUS
Podiel osobnostných a interpersonálnych činiteľov na vysvetlení sociálnej pohody učiteľov / Anna Janovská, Oľga Orosová, In: Pedagogická orientace. - ISSN 1211-4669. - Roč. 23, č. 2 (2013), s. 224-244. SCOPUS
Janovská, A. (2020). Vybrané inter a intra personálne premenné vo vzťahu k problémovému správaniu a efektívnosti programu Unplugged medzi slovenskými školákmi. In: Orosová, O., Štefaňáková, M., Bačíková, M., Gajdošová, B., Janovská, A. Na výskumných dátach založená prevencia užívania návykových látok medzi slovenskými školákmi. Efektívnosť programu Unplugged. Košice. Dostupné na: https://unibook.upjs.sk/sk/73-e-publikacie-volne-pristupne
Factors associated with the decrease in depression among adolescents during the first Covid-19 lockdown, a Natural experiment / Janovská, A., Bačíková, M., Barbierik, L. 2022. In: Človek a spoločnosť [elektronický dokument]: internetový časopis pre pôvodné, teoretické a výskumné štúdie z oblasti spoločenských vied. – Košice (Slovensko) : Slovenská akadémia vied. Centrum spoločenských a psychologických vied. Spoločenskovedný ústav. – ISSN (online) 1335-3608. – Roč. 25, č. 3 (2022), s. [1-15] [online]
Janovská, A., Bačíková, M., Barbierik, L. Zmeny v miere sebapoškodzovania v ranej adolescencii v kontexte zmien vo vybraných psychologických faktoroch ; Sociálne procesy a osobnosť 2022, 23 [05.09.2022-07.09.2022, Stará Lesná, Slovensko]
In: Sociálne procesy a osobnosť 2022 [elektronický dokument] : zborník príspevkov 23. ročníka medzinárodnej konferencie. Bratislava (Slovensko) : Slovenská akadémia vied. Centrum spoločenských a psychologických vied. Ústav experimentálnej psychológie, 2023. – ISBN 978-80-89524-86-0, s. 203-211 [online]
Janovská, A., Gajdošová, B., Kalina O. 2019. Factors associated with self- and other-directed aggression in Slovak adolescents. In: European Journal of Public Health. 29, (4), 310-311.
Rizikové správanie vysokoškolákov v kontexte vybraných sociodemografických charakteristík - Porovnanie štyroch krajín v rámci medzinárodnej štúdie SLiCE / Janovská Anna, Orosová Oľga, Jurystová Lucie, 2014. In: Adiktologie = Addictology. - ISSN 1213-3841. - Roč. 14, č. 2 (2014), s. 134-144. -(2018) PETRUŽELKA B, BARTÁK M, ROGALEWICZ V, ROSINA J, POPOV P, GAVUROVÁ B, ET AL.. Problematic and risky sexual behaviour under the influence of alcohol among university students. Cent Eur J Public Health. 2018;26(4):289-97. doi: 10.21101/cejph.a5195. - (2017) PETRUŽELKA, B.; BARTÁK, M.; ROGALEWICZ, V.; POPOV, P.; GAVUROVÁ, B.; DLOUHÝ, M.; VASKA, L.; ŠAVRNOCHOVÁ, M.; ČIERNA, M. Alcohol use and related problems among students of social work at selected universities in the Czech Republic and Slovakia – a pilot study of risky periods | [Užívání alkoholu a s ním spojené problémy mezi studenty oboru sociální práce na vybraných univerzitách v České republice a na Slovensku – pilotní studie rizikových období. In: Addictology / Adiktologie; 2017, Vol. 17 Issue 2, p108-117, 10p.
JUST-2019-AG-DRUGS: SUPPORTING INITIATIVES IN THE FIELD OF DRUGS POLICY (program Európskej komisie JUSTICE PROGRAMME).
Názov projektu: IMPRESA - Implementing Methamphetamine Prevention Strategies into Action
Obdobie realizácie projektu: (01/22-12/23)
Postavenie v projekte: riešiteľ projektu / UPJŠ
Stručná charakteristika projektu: Projekt je zameraný na selekciu a implementáciu konkrétnych intervenčných opatrení zameraných na prevenciu užívania metamfetamínu vo vybraných európskych mestách. Na úrovni jednotlivých pilotných miest bude vyvinutá najvhodnejšia stratégia prevencie užívania metamfetamínu podľa konkrétnych lokálnych potrieb a zdrojov a na základe výsledkov mapovania všetkých zainteresovaných strán. Intervenčná stratégia bude následne implementovaná na lokálnej úrovni. Zloženie konzorcia: Universitaetsklinikum Hamburg-Eppendorf (Nemecko, koordinujúca inštitúcia konzorcia), Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach (Slovenská republika),
Univerzita Karlova (Česká republika), Akademia pedagogiki specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej (Poľsko), Pracownia badań i inicjatyw spolecznych spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (Poľsko), Respublikinis priklausomybės ligų centras (Litva)
Odkaz (hyperlink) na projekt: https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/projekty/IMPRESA/
APVV-15-0662, Agentúra na podporu výskumu a vývoja
Názov projektu: Psychologický mechanizmus zmien rizikového správania školákov a vysokoškolákov. Rizikové správanie a emigračné, migračné zámery
Obdobie realizácie projektu: (07/16-12/20)
Postavenie v projekte: riešiteľ projektu
Stručná charakteristika projektu: Cieľom predkladaného projektu v prvej časti je rozvíjať na výskumných dátach založenú prevenciu užívania návykových látok (UNL) medzi školákmi a vysokoškolákmi (Implementácia Solomonovho modelu štyroch skupín výskumu efektívnosti programu medzi školákmi aj vysokoškolákmi). Efektívnosť programu univerzálnej prevencie UNL Unplugged bude skúmaná aj v komparácii programu s a bez podporných stretnutí (booster sessions). Cieľom je venovať osobitnú pozornosť skúmaniu rizikového správania školákov a efektívnosti Unplugged v krátkodobom aj dlhodobejšom rámci (až troch rokov) vo vzťahu k rizikovému správaniu rodičov a rodinným procesom na podklade komparatívnych dát rodič – dieťa. V prvej časti projekt nadväzuje na vzdelávacie a výskumné aktivity EU-Dap Faculty Network a SPAN/The Science for Prevention Academic Network (náš tím je členom uvedených sieti) v oblasti prevencie UNL, ďalej rozvíja výskumné aktivity projektu APVV-0253-11. Cieľom druhej časti projektu je skúmanie migračných (národná), emigračných (medzinárodná) zámerov, ich zmien vo vzťahu k rizikovému správaniu, vnútorným silám a vonkajším zdrojom vysokoškolákov SR, Ukrajiny, Maďarska a ďalších spolupracujúcich krajín EU. Projekt nadväzuje na realizovanú medzinárodnú SLiCE štúdiu. Cieľom druhej časti projektu je aj skúmanie názorov na migráciu, emigráciu školákov, ich zmien vo vzťahu k rizikovému správaniu a ich prediktory. Projekt podporuje vedeckovýskumnú činnosť mladých pracovníkov, PhD študentov; plánuje disemináciu a implementáciu poznatkov do školskej praxe.
Odkaz (hyperlink) na projekt: https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/katedra-pedagogickej-psychologie-a-psychologie-zdravia/APVV-15-0662/
VEGA 1/0523/20, Vedecká grantová agentúra Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky a Slovenskej akadémie vied
Názov projektu: Problémové správanie dospievajúcich. Prierezová a longitudinálna analýza protektívnych a rizikových faktorov s ním súvisiacich
Obdobie realizácie projektu: (01/19-12/22)
Postavenie v projekte: riešiteľka projektu
Stručná charakteristika projektu:
Problémové správanie (PS) dospievajúcich môže mať rôzne externalizované a internalizované prejavy. Komplexný teoretický model problémového správania (Jessor, 2018; Lerner, Simi, 2000) vychádza z existencie širokých rizikových a protektívnych faktorov. Tie môžeme identifikovať na úrovni intrapersonálnej a na úrovni interpersonálnej. Aktuálne trendy vo výskume problémového správania adolescentov berú do úvahy procesuálne a vývinové hľadisko t.j. orientujú sa na vytváranie komplexnejších modelov a longitudinálny dizajn. Predkladaný projekt má za cieľ obohatiť poznanie faktorov súvisiacich s problémovým správaním (a) prostredníctvom využitia longitudinálneho dizajnu a viacúrovňového modelovania; (b) obohatením škály intrapersonálnych a interpersonálnych faktorov s cieľom dosiahnuť, čo najkomplexnejšie porozumenie problémovému správaniu, (c) zameraním sa bližšie na skupinu tých, u ktorých sa PS prejavilo v takej forme, že vyžaduje intervenciu psychológa, (d) využitím údajov od viacerých informátorov.
Odkaz (hyperlink) na projekt: https://www.upjs.sk/public/media/14487/Anotacia%20VEGA%2020%20SJ.pdf
VEGA 1//0713/15, Vedecká grantová agentúra Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky a Slovenskej akadémie vied
Názov projektu: Intrapersonálne a interpersonálne faktory zmien rizikového správania vysokoškolákov a emigračných zámerov vysokoškolákov.
Obdobie realizácie projektu :(01/15-12/17)
Postavenie v projekte: zodpovedný riešiteľ projektu
Stručná charakteristika projektu: Cieľom projektu je a) pokračovať vo výskume životnej perspektívy a rizikového správania vysokoškolákov; prostredníctvom longitudinálneho dizajnu projektu sledovať zmeny životnej perspektívy a rizikového správania vysokoškolákov vo vybraných krajinách EÚ v nadväznosti na výsledky doterajšieho výskumu realizovaného s podporou VEGA 1/1092/12, b) skúmať vzťahy vybraných intrapersonálnych a interpersonálnych faktorov postojov vysokoškolákov k životu, vzdelávaniu a práci na Slovensku a iných krajinách EU a emigra čných zámerov.
Odkaz (hyperlink) na projekt: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/viewer.html?pdfurl=https%3A%2F%2Fwww.upjs.sk%2Fpublic%2Fmedia%2F14487%2FVEGA%25202015%2520na%2520stranku_1.pdf&clen=261838&chunk=true
KEGA – 016UPJŠ-4/2017 Fidelita programu univerzálnej prevencie užívania návykových látok "Unplugged" v podmienkach slovenských základných škôl
Obdobie realizácie projektu 01/2017- 12/2019
Zodpovedná riešiteľka projektu
Cieľom projektu bolo skúmať fidelitu uvedeného preventívneho programu, aktualizovať ho a vytvoriť možnosti pre jeho realizovanie v širšom rozsahu, vytvorením kurikula vzdelávacej aktivity, ktorá by mala slúžiť ako program kontinuálneho vzdelávania pedagógov. Predpokladáme, že projekt bude mať dosah na preventívne aktivity v školách v rámci celej republiky.
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
členka | International School Psychology Association | |
členka | European Society for prevention Research | |
členka výkonného výboru | Asociácia školskej psychológie |