vsk_banner

Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby

Názov vysokej školy:
Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach
Sídlo vysokej školy:
Šrobárova 2, 041 80 Košice
Názov fakulty:
Filozofická fakulta
Sídlo fakulty:
Šrobárova 2, 040 01 Košice
I. - Základné údaje
I.1 - Priezvisko
Janovská
I.2 - Meno
Anna
I.3 - Tituly
PhDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1962
I.5 - Názov pracoviska
Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Filozofická fakulta, Katedra pedagogickej psychológie a psychológie zdravia
I.6 - Adresa pracoviska
Moyzesova 9, 040 59 Košice
I.7 - Pracovné zaradenie
Vysokoškolský učiteľ vo funkcii odborného asistenta
I.8 - E-mailová adresa
anna.janovska@upjs.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
ID: 12838388732, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/6858
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Psychológia
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0001-8501-8936
II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast
II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerizita P. J. Šafárika v Košiciach, Filozofická fakulta v Prešove
II.b - Rok
1984
II.c - Odbor a program
psychológia
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
UPJŠ v Košiciach
II.b - Rok
2012
II.c - Odbor a program
Sociálna psychológia a psychológia práce
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.
III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenieIII.b - InštitúciaIII.c - Časové vymedzenie
Odborná asistentkaUniverzita P. J. Šafárika v Košiciach, Filozofická fakulta 22012 - súčasnosť
školská psychologičkaSZŠ Dneperská 1, Košice2023 - súčasnosť
Odborná asistentkaPrešovská univerzita v Prešove, Fakulta manažmentu2008 - 2017
psychologičkaPPP pre predškolské zariadenia a základné školy a CVPP Zuzkin park 10, Košice1992 - 2008
psychologičkaFNsP Trieda SNP č. 1, Košice1984 - 1992
IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), inéIV.b - Názov inštitúcieIV.c - Rok
Výcvikovo-vzdelávacie školenie začínajúcich pracovníkov PPP a CVPP v oblasti univerzálnej a selektívnej prevencie drogových závislostí.VÚDPaP Bratislava2003 - 2004
Supervízny výcvikovo-vzdelávací seminár v skupinových formách preventívnej práce s deťmi a mládežou s poruchami správania.VÚDPaP Bratislava2004
Vzdelávanie k sociálnej spravodlivosti.. Program pre dospelých. Tréning trénerovOpen Society Institue2004 - 2005
International Summer School in Psychotherapy Ďalšie vzdelávanie v psychoterapii detí a mládeže a detskej psychológiiSigmund Freud University, Vienna2008
V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole
V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetuV.1.b - Študijný programV.1.c - StupeňV.1.d - Študijný odbor
KPPaPZ/ZMPPV/15 - Základy metodológie pedagogicko-psychologického výskumuŠtudijné programy učiteľského štúdia FF UPJŠ a PF UPJŠ, Učiteľský základMgr.Učiteľstvo a pedagogické vedy
KPPaPZ/MMOSP/15 - Metodológia pre MOŠ psychológiePsychológia, Medziodborové štúdium psychológie (podprogram)Bc.Psychológia
KPPaPZ/PPgUdps/15 Psychológia a pedagogická psychológia pre učiteľovDoplňujúce pedagogické štúdiumBc.Učiteľstvo a pedagogické vedy
KPPaPZ/PPgU/15 - Psychológia a pedagogická psychológia pre učiteľovŠtudijné programy učiteľského štúdia FF UPJŠ a PF UPJŠ, učiteľský základMgr.Učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
7
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
4
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
11
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
12
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetuV.5.b - Študijný programV.5.c - StupeňV.5.d - Študijný odbor
KPPaPZ/PsVU/17 Psychológia pre vysokoškolských učiteľovPhD študijné programyPhD.Učiteľstvo a pedagogické vedy
KPPaPZ/SV1/08 - Sociálno-psychologický výcvik IPsychológia, Medziodborové štúdium psychológie (podprogram)Bc.Psychológia
KPPaPZ/SV2/08 - Sociálno-psychologický výcvik IIPsychológia, Medziodborové štúdium psychológie (podprogram)Bc.Psychológia
KPPaPZ/PASZ/17 - Problémové a agresívne správanie žiakov. Etiológia, prevencia a intervenciaUčiteľstvo akademických predmetovMgrUčiteľstvo a pedagogické vedy
KPPaPZ/VP/09 Výchovné poradenstvoUčiteľstvo akademických predmetovMgrUčiteľstvo a pedagogické vedy
KPPaPZ/ECo-C1/14 Tímová práca ECo-C1Študijné programy medziodborových štúdií FF UPJŠ a PF UPJŠBc., Mgr.
KPPaPZ/ECo-C4/14 C Komunikácia ECo-C4Študijné programy medziodborových štúdií FF UPJŠ a PF UPJŠBc., Mgr.
VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti
VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
83
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
32
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
15
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
13
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
58
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
36
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
6
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
6
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

Rizikové správanie vysokoškolákov v kontexte vybraných sociodemografických charakteristík - Porovnanie štyroch krajín v rámci medzinárodnej štúdie SLiCE / Janovská Anna, Orosová Oľga, Jurystová Lucie, 2014. In: Adiktologie = Addictology. - ISSN 1213-3841. - Roč. 14, č. 2 (2014), s. 134-144. SCOPUS

Podiel osobnostných a interpersonálnych činiteľov na vysvetlení sociálnej pohody učiteľov / Anna Janovská, Oľga Orosová, In: Pedagogická orientace. - ISSN 1211-4669. - Roč. 23, č. 2 (2013), s. 224-244. SCOPUS

Základy prevencie užívania drog a problematického používania internetu v školskej praxi / Orosová Oľga, Janovská Anna, Kopuničová Viktória, Vaňová Michaela - 1. vyd. - Košice : Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, 2012. - 208 s. - ISBN 9788070979648 (brož.).
Head teacher's social support, personality variables and subjective well-being of Slovak primary teachers / Janovská Anna, Orosová Oľga, Janovský Jozef, 2016. In: Orbis Scholae. - ISSN 1802-4637. - Vol. 10, no. 3 (2016), s. 71-88.
Well-being Among Slovak Adolescents / Orosová Oľga, Gajdošová Beáta, Janovská Anna, 2016. In: International Handbook of Psychological Well-Being in Children and Adolescents : Bridging the Gaps Between Theory, Research, and Practice. - New York : Springer, 2016. - ISBN 9781493928323. - S. 183-199 [1,98 AH].
VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

Janovská, A. (2020). Vybrané inter a intra personálne premenné vo vzťahu k problémovému správaniu a efektívnosti programu Unplugged medzi slovenskými školákmi. In: Orosová, O., Štefaňáková, M., Bačíková, M., Gajdošová, B., Janovská, A. Na výskumných dátach založená prevencia užívania návykových látok medzi slovenskými školákmi. Efektívnosť programu Unplugged. Košice. Dostupné na: https://unibook.upjs.sk/sk/73-e-publikacie-volne-pristupne


Základy metodológie pedagogicko-psychologického výskumu. Sprievodca pre študentov učiteľstva/ Bačíková, Mária; Janovská, Anna; Orosová, Oľga; 2. dopl. vyd. – Košice (Slovensko) : Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, 2019. – 195 s.

Factors associated with the decrease in depression among adolescents during the first Covid-19 lockdown, a Natural experiment / Janovská, A., Bačíková, M., Barbierik, L. 2022. In: Človek a spoločnosť [elektronický dokument]: internetový časopis pre pôvodné, teoretické a výskumné štúdie z oblasti spoločenských vied. – Košice (Slovensko) : Slovenská akadémia vied. Centrum spoločenských a psychologických vied. Spoločenskovedný ústav. – ISSN (online) 1335-3608. – Roč. 25, č. 3 (2022), s. [1-15] [online]



Janovská, A., Bačíková, M., Barbierik, L. Zmeny v miere sebapoškodzovania v ranej adolescencii v kontexte zmien vo vybraných psychologických faktoroch ; Sociálne procesy a osobnosť 2022, 23 [05.09.2022-07.09.2022, Stará Lesná, Slovensko]

In: Sociálne procesy a osobnosť 2022 [elektronický dokument] : zborník príspevkov 23. ročníka medzinárodnej konferencie. Bratislava (Slovensko) : Slovenská akadémia vied. Centrum spoločenských a psychologických vied. Ústav experimentálnej psychológie, 2023. – ISBN 978-80-89524-86-0, s. 203-211 [online]


Janovská, A., Gajdošová, B., Kalina O. 2019. Factors associated with self- and other-directed aggression in Slovak adolescents. In: European Journal of Public Health. 29, (4), 310-311.


VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

Rizikové správanie vysokoškolákov v kontexte vybraných sociodemografických charakteristík - Porovnanie štyroch krajín v rámci medzinárodnej štúdie SLiCE / Janovská Anna, Orosová Oľga, Jurystová Lucie, 2014. In: Adiktologie = Addictology. - ISSN 1213-3841. - Roč. 14, č. 2 (2014), s. 134-144. -(2018) PETRUŽELKA B, BARTÁK M, ROGALEWICZ V, ROSINA J, POPOV P, GAVUROVÁ B, ET AL.. Problematic and risky sexual behaviour under the influence of alcohol among university students. Cent Eur J Public Health. 2018;26(4):289-97. doi: 10.21101/cejph.a5195. - (2017) PETRUŽELKA, B.; BARTÁK, M.; ROGALEWICZ, V.; POPOV, P.; GAVUROVÁ, B.; DLOUHÝ, M.; VASKA, L.; ŠAVRNOCHOVÁ, M.; ČIERNA, M. Alcohol use and related problems among students of social work at selected universities in the Czech Republic and Slovakia – a pilot study of risky periods | [Užívání alkoholu a s ním spojené problémy mezi studenty oboru sociální práce na vybraných univerzitách v České republice a na Slovensku – pilotní studie rizikových období. In: Addictology / Adiktologie; 2017, Vol. 17 Issue 2, p108-117, 10p.

Janovská, A., Orosová, O. & Janovský, J. (2016.) Head teacher´s social support, personality variables and subjective well-being of Slovak primary teachers. Orbis Scholae, 10(3), 71-87. - -DeKlerk, C. (2020). The Impact of Teachers' Trust in Principal on Teacher Burnout. - EGER, Ludvík; PRÁŠILOVÁ, Michaela. The Relation between School Culture Sub-Categories and Expected Results of Learning Process. Problems of Education in the 21st Century, 2020, 78.1: 48-60.
Determinants of Healthy Eating: A Comparative Study / Janovská Anna, Orosová Oľga, Jurystová Lucie, Lukács Andrea, Petkeviciene Janina, 2014. In: European Journal of Public Health. - ISSN 1101-1262. - Vol. 24, suppl. 2 (2014), s. 294. -GODONOU, G. G. D. M.; BOCOUM, I.; KORAÏ, B. Une étude conjointe des facteurs multidimensionnels associés à la qualité globale de l’alimentation des adultes au Canada. Revue d'Épidémiologie et de Santé Publique, 2020.
VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

JUST-2019-AG-DRUGS: SUPPORTING INITIATIVES IN THE FIELD OF DRUGS POLICY (program Európskej komisie JUSTICE PROGRAMME).

Názov projektu: IMPRESA - Implementing Methamphetamine Prevention Strategies into Action

Obdobie realizácie projektu: (01/22-12/23)

Postavenie v projekte: riešiteľ projektu / UPJŠ

Stručná charakteristika projektu: Projekt je zameraný na selekciu a implementáciu konkrétnych intervenčných opatrení zameraných na prevenciu užívania metamfetamínu vo vybraných európskych mestách. Na úrovni jednotlivých pilotných miest bude vyvinutá najvhodnejšia stratégia prevencie užívania metamfetamínu podľa konkrétnych lokálnych potrieb a zdrojov a na základe výsledkov mapovania všetkých zainteresovaných strán. Intervenčná stratégia bude následne implementovaná na lokálnej úrovni. Zloženie konzorcia: Universitaetsklinikum Hamburg-Eppendorf (Nemecko, koordinujúca inštitúcia konzorcia), Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach (Slovenská republika),

Univerzita Karlova (Česká republika), Akademia pedagogiki specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej (Poľsko), Pracownia badań i inicjatyw spolecznych spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (Poľsko), Respublikinis priklausomybės ligų centras (Litva)

Odkaz (hyperlink) na projekt: https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/projekty/IMPRESA/

APVV-15-0662, Agentúra na podporu výskumu a vývoja

Názov projektu: Psychologický mechanizmus zmien rizikového správania školákov a vysokoškolákov. Rizikové správanie a emigračné, migračné zámery

Obdobie realizácie projektu: (07/16-12/20)

Postavenie v projekte: riešiteľ projektu

Stručná charakteristika projektu: Cieľom predkladaného projektu v prvej časti je rozvíjať na výskumných dátach založenú prevenciu užívania návykových látok (UNL) medzi školákmi a vysokoškolákmi (Implementácia Solomonovho modelu štyroch skupín výskumu efektívnosti programu medzi školákmi aj vysokoškolákmi). Efektívnosť programu univerzálnej prevencie UNL Unplugged bude skúmaná aj v komparácii programu s a bez podporných stretnutí (booster sessions). Cieľom je venovať osobitnú pozornosť skúmaniu rizikového správania školákov a efektívnosti Unplugged v krátkodobom aj dlhodobejšom rámci (až troch rokov) vo vzťahu k rizikovému správaniu rodičov a rodinným procesom na podklade komparatívnych dát rodič – dieťa. V prvej časti projekt nadväzuje na vzdelávacie a výskumné aktivity EU-Dap Faculty Network a SPAN/The Science for Prevention Academic Network (náš tím je členom uvedených sieti) v oblasti prevencie UNL, ďalej rozvíja výskumné aktivity projektu APVV-0253-11. Cieľom druhej časti projektu je skúmanie migračných (národná), emigračných (medzinárodná) zámerov, ich zmien vo vzťahu k rizikovému správaniu, vnútorným silám a vonkajším zdrojom vysokoškolákov SR, Ukrajiny, Maďarska a ďalších spolupracujúcich krajín EU. Projekt nadväzuje na realizovanú medzinárodnú SLiCE štúdiu. Cieľom druhej časti projektu je aj skúmanie názorov na migráciu, emigráciu školákov, ich zmien vo vzťahu k rizikovému správaniu a ich prediktory. Projekt podporuje vedeckovýskumnú činnosť mladých pracovníkov, PhD študentov; plánuje disemináciu a implementáciu poznatkov do školskej praxe.

Odkaz (hyperlink) na projekt: https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/katedra-pedagogickej-psychologie-a-psychologie-zdravia/APVV-15-0662/

VEGA 1/0523/20, Vedecká grantová agentúra Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky a Slovenskej akadémie vied

Názov projektu: Problémové správanie dospievajúcich. Prierezová a longitudinálna analýza protektívnych a rizikových faktorov s ním súvisiacich

Obdobie realizácie projektu: (01/19-12/22)

Postavenie v projekte: riešiteľka projektu

Stručná charakteristika projektu:

Problémové správanie (PS) dospievajúcich môže mať rôzne externalizované a internalizované prejavy. Komplexný teoretický model problémového správania (Jessor, 2018; Lerner, Simi, 2000) vychádza z existencie širokých rizikových a protektívnych faktorov. Tie môžeme identifikovať na úrovni intrapersonálnej a na úrovni interpersonálnej. Aktuálne trendy vo výskume problémového správania adolescentov berú do úvahy procesuálne a vývinové hľadisko t.j. orientujú sa na vytváranie komplexnejších modelov a longitudinálny dizajn. Predkladaný projekt má za cieľ obohatiť poznanie faktorov súvisiacich s problémovým správaním (a) prostredníctvom využitia longitudinálneho dizajnu a viacúrovňového modelovania; (b) obohatením škály intrapersonálnych a interpersonálnych faktorov s cieľom dosiahnuť, čo najkomplexnejšie porozumenie problémovému správaniu, (c) zameraním sa bližšie na skupinu tých, u ktorých sa PS prejavilo v takej forme, že vyžaduje intervenciu psychológa, (d) využitím údajov od viacerých informátorov.

Odkaz (hyperlink) na projekt: https://www.upjs.sk/public/media/14487/Anotacia%20VEGA%2020%20SJ.pdf

VEGA 1//0713/15, Vedecká grantová agentúra Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky a Slovenskej akadémie vied

Názov projektu: Intrapersonálne a interpersonálne faktory zmien rizikového správania vysokoškolákov a emigračných zámerov vysokoškolákov.

Obdobie realizácie projektu :(01/15-12/17)

Postavenie v projekte: zodpovedný riešiteľ projektu

Stručná charakteristika projektu: Cieľom projektu je a) pokračovať vo výskume životnej perspektívy a rizikového správania vysokoškolákov; prostredníctvom longitudinálneho dizajnu projektu sledovať zmeny životnej perspektívy a rizikového správania vysokoškolákov vo vybraných krajinách EÚ v nadväznosti na výsledky doterajšieho výskumu realizovaného s podporou VEGA 1/1092/12, b) skúmať vzťahy vybraných intrapersonálnych a interpersonálnych faktorov postojov vysokoškolákov k životu, vzdelávaniu a práci na Slovensku a iných krajinách EU a emigra čných zámerov. 

Odkaz (hyperlink) na projekt: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/viewer.html?pdfurl=https%3A%2F%2Fwww.upjs.sk%2Fpublic%2Fmedia%2F14487%2FVEGA%25202015%2520na%2520stranku_1.pdf&clen=261838&chunk=true

KEGA – 016UPJŠ-4/2017 Fidelita programu univerzálnej prevencie užívania návykových látok "Unplugged" v podmienkach slovenských základných škôl

Obdobie realizácie projektu 01/2017- 12/2019

Zodpovedná riešiteľka projektu


Cieľom projektu bolo skúmať fidelitu uvedeného preventívneho programu, aktualizovať ho a vytvoriť možnosti pre jeho realizovanie v širšom rozsahu, vytvorením kurikula vzdelávacej aktivity, ktorá by mala slúžiť ako program kontinuálneho vzdelávania pedagógov. Predpokladáme, že projekt bude mať dosah na preventívne aktivity v školách v rámci celej republiky. 


VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností
VII.a - Aktivita, funkciaVII.b - Názov inštitúcie, grémiaVII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
členkaInternational School Psychology Association
členkaEuropean Society for prevention Research
členka výkonného výboruAsociácia školskej psychológie
VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore
IX. - Iné relevantné skutočnosti
Dátum poslednej aktualizácie
2023-09-10