vsk_banner

Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby

Názov vysokej školy:
Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach
Sídlo vysokej školy:
Šrobárova 2, 041 80 Košice
Názov fakulty:
Filozofická fakulta
Sídlo fakulty:
Šrobárova 2, 040 01 Košice
I. - Základné údaje
I.1 - Priezvisko
Kováčová Holevová
I.2 - Meno
Bibiána
I.3 - Tituly
PhDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1983
I.5 - Názov pracoviska
FF UPJŠ
I.6 - Adresa pracoviska
Moyzesova 9, Košice
I.7 - Pracovné zaradenie
vysokoškolský učiteľ
I.8 - E-mailová adresa
bibiana.kovacova.holevova@upjs.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14741
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
psychológia
I.11 - ORCID iD
0000-0002-1471-9265
II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast
II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
1. Filozofická fakulta Prešovskej univerzity v Prešove, 2. Pedagogická fakulta Prešovskej univerzity v Prešove
II.b - Rok
1. 2007, 2. 2005
II.c - Odbor a program
1. psychológia, 2. učiteľstvo pre 1. stupeň ZŠ so špecializáciou na anglický jazyk
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Filozofická fakulta Univerzity P. J. Šafárika v Košicich
II.b - Rok
2010
II.c - Odbor a program
Sociálna psychológia a psychológia práce
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.
III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenieIII.b - InštitúciaIII.c - Časové vymedzenie
odborný asistentUniverzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Filozofická fakulta, Katedra psychológieod september 2010
IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), inéIV.b - Názov inštitúcieIV.c - Rok
Baum testPerson s.r.o. (PhDr. Eva Sklenárová)2004
Výcvik relaxačnej psychoterapie.Inštitút pre výcvik v relaxačnej a symbolickej psychoterapii2008
Základný kurz hypnózy a autogénneho tréninguSlovenská komora psychológov2008
Sociálno psychologický výcvik, Modul Sebapoznanie a Modul Vedenie skupiny a vedenie rozhovoru s jednotlivcami a skupinou.FF UPJŠ2009
Prevention of Youth Radicalization Through Self-Awareness on Cognitive Biases (PRECOBIAS)Ghent University (Belgium), LMU University Munich (Germany)2021
V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole
V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetuV.1.b - Študijný programV.1.c - StupeňV.1.d - Študijný odbor
KPS/SP1/06 Sociálna psychológia I. (vybrané prednášky a semináre)PsychológiaBakalársky I stupeňPsychológia
KPS/SP2/06 Sociálna psychológia II. (vybrané prednášky a semináre)PsychológiaBakalársky I stupeňPsychológia
KPS/PEM/05 Psychológia emócií a motivácie (vybrané prednášky a semináre)PsychológiaBakalársky I stupeňPsychológia
KPS/ZPSYCH/15 Základy psychológie pre masmediálne štúdiáMasmediálne štúdiáBakalársky I stupeňMasmediálne štúdiá
KPS/ASP/15 Aplikovaná sociálna psychológia (vybrané prednášky a semináre)PsychológiaBakalársky I stupeňPsychológia
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programuV.2.b - StupeňV.2.c - Študijný odbor
PSYb - Psychológia - člen komisie pre ŠZSbakalársky I. stupeňPsychológia
Študijný poradca študijných programov na odbore Psychológiabakalársky I.stupeň, magisterský II. stupeňPsychológia
Odborná garantka Univerzity tretieho veku UPJŠCentrum celoživotného vzdelávania a podpory projektovPsychológia
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
3
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
3
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
50
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
46
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetuV.5.b - Študijný programV.5.c - StupeňV.5.d - Študijný odbor
KPS/SP1/06 Sociálna psychológia I.PsychológiaBakalársky I. stupeňPsychológia
KPS/SP2/06 Sociálna psychológia II.PsychológiaBakalársky I. stupeňPsychológia
KPS/PEM/05 Psychológia emócií a motiváciePsychológiaBakalársky I. stupeňPsychológia
KPS/ZPSYCH/15 Základy psychológie pre masmediálne štúdiá (den/exter)Masmediálne štúdiáBakalársky I. stupeňMasmediálne štúdiá
KPS/ASP/15 Aplikovaná sociálna psychológiaPsychológiaBakalársky I. stupeňPsychológia
VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti
VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
32
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
13
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
5
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
4
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
6
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
6
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
4
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
4
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

The Role of Prevolitional Processes in Video Game Playing: A Test of the Model of Goal-Directed Behavior and the Extended Model of Goal-Directed Behavior / Bibiána Kováčová Holevová.

In: Europe's Journal of Psychology. - ISSN 1841-0413. - Roč. 14, č. 4 (2018), s. 932-948. - DOI 10.5964/ejop.v14i4.1565

[KOVÁČOVÁ HOLEVOVÁ, Bibiána (100%) ]

Sources of stress, and coping strategies of slovak elderly in the first wave of the coronavirus crisis [elektronický zdroj] / Bibiána Kováčová Holevová. - recenzované. - Projekt: Charakteristiky rozhodovania a kríza v procese dosahovania cieľov - VEGA 1/0748/19.

In: Človek a spoločnosť : internetový časopis pre pôvodné, teoretické a výskumné štúdie z oblasti spoločenských vied. - ISSN 1335-3608. - Roč. 24, č. 1 (2021), s. 18-34, online. - Spôsob prístupu: http://www.clovekaspolocnost.sk/UserFiles/article/files/162080645502-kovacova-holevova.pdf. - DOI 10.31577/cas.2021.01.582

2021 ERIH PLUS

[KOVÁČOVÁ HOLEVOVÁ, Bibiána (100%) ]

Validation of populist attitudes scales in Slovakia [Validácia škál populistických postojov na Slovensku]. In Československá psychologie, 2022, roč. LXVI, č. 5, s. 487-513. (2021: 0.243 - IF, Q4 - JCR, 0.167 - SJR, Q3 - SJR, karentované - CCC). (2022 - Current Contents). ISSN 0009-062X. Dostupné na: https://doi.org/10.51561/cspsych.66.5.487 

[PITEROVÁ, Ivana (50%) - KOVÁČOVÁ HOLEVOVÁ, Bibiána (50%)]



Vnímanie akademického cieľa a kríza v procese jeho dosahovania [elektronický zdroj] / Bibiána Kováčová Holevová. - recenzované. - Projekt: Charakteristiky rozhodovania a kríza v procese dosahovania cieľov - VEGA 1/0748/19.

In: Psychologie pro praxi. - ISSN 2336-6486. - Roč. 55, č. 2 (2020), s. [1-22]. - Spôsob prístupu: https://karolinum.cz/data/clanek/9662/PPP_55_2_Kovacova.pdf; https://karolinum.cz/casopis/psychologie-pro-praxi/online-first/clanek-9662. - DOI 10.14712/23366486.2021.10

2020 ERIH PLUS

[KOVÁČOVÁ HOLEVOVÁ, Bibiána (100%) ]


Procesy a determinanty krízy v dosahovaní cieľa [elektronický zdroj] / Radka Čopková,Bibiána Kováčová Holevová. - 1. vyd. - Košice : Vydavateľstvo ŠafárikPress UPJŠ, 2021. - 116 s. [7,5 AH], online - recenzované. - Projekt: Charakteristiky rozhodovania a kríza v procese dosahovania cieľov - VEGA 1/0748/19.. - ISBN 9788057400608.

[ČOPKOVÁ, Radka (73%) - KOVÁČOVÁ HOLEVOVÁ, Bibiána (27%) ]


Elita vs. Ľudia: čo vieme o populizme : Vedecká monografia / Ivana Piterová, Bibiána Kováčová Holevová, Alexander Loziak ; rec. Jozef Výrost, Jozef Džuka. - 1. vyd. - Košice : Spoločenskovedný ústav, 2021. - 98 s. [5,5 AH] - recenzované. - Projekt: Sociálne a psychologické koreláty populistických postojov - VEGA 2/0065/21.. - ISBN 9788089524570.

[PITEROVÁ, Ivana (40%) - KOVÁČOVÁ HOLEVOVÁ, Bibiána (40%) - LOZIAK, Alexander (20%) ]



VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

The Role of Prevolitional Processes in Video Game Playing: A Test of the Model of Goal-Directed Behavior and the Extended Model of Goal-Directed Behavior / Bibiána Kováčová Holevová.

In: Europe's Journal of Psychology. - ISSN 1841-0413. - Roč. 14, č. 4 (2018), s. 932-948. - DOI 10.5964/ejop.v14i4.1565

[KOVÁČOVÁ HOLEVOVÁ, Bibiána (100%) ]

Sources of stress, and coping strategies of slovak elderly in the first wave of the coronavirus crisis [elektronický zdroj] / Bibiána Kováčová Holevová. - recenzované. - Projekt: Charakteristiky rozhodovania a kríza v procese dosahovania cieľov - VEGA 1/0748/19.

In: Človek a spoločnosť : internetový časopis pre pôvodné, teoretické a výskumné štúdie z oblasti spoločenských vied. - ISSN 1335-3608. - Roč. 24, č. 1 (2021), s. 18-34, online. - Spôsob prístupu: http://www.clovekaspolocnost.sk/UserFiles/article/files/162080645502-kovacova-holevova.pdf. - DOI 10.31577/cas.2021.01.582

2021 ERIH PLUS

[KOVÁČOVÁ HOLEVOVÁ, Bibiána (100%) ]

Validation of populist attitudes scales in Slovakia [Validácia škál populistických postojov na Slovensku]. In Československá psychologie, 2022, roč. LXVI, č. 5, s. 487-513. (2021: 0.243 - IF, Q4 - JCR, 0.167 - SJR, Q3 - SJR, karentované - CCC). (2022 - Current Contents). ISSN 0009-062X. Dostupné na: https://doi.org/10.51561/cspsych.66.5.487 

[PITEROVÁ, Ivana (50%) - KOVÁČOVÁ HOLEVOVÁ, Bibiána (50%)]

Vnímanie akademického cieľa a kríza v procese jeho dosahovania [elektronický zdroj] / Bibiána Kováčová Holevová. - recenzované. - Projekt: Charakteristiky rozhodovania a kríza v procese dosahovania cieľov - VEGA 1/0748/19.

In: Psychologie pro praxi. - ISSN 2336-6486. - Roč. 55, č. 2 (2020), s. [1-22]. - Spôsob prístupu: https://karolinum.cz/data/clanek/9662/PPP_55_2_Kovacova.pdf; https://karolinum.cz/casopis/psychologie-pro-praxi/online-first/clanek-9662. - DOI 10.14712/23366486.2021.10

2020 ERIH PLUS

[KOVÁČOVÁ HOLEVOVÁ, Bibiána (100%) ]

Procesy a determinanty krízy v dosahovaní cieľa [elektronický zdroj] / Radka Čopková,Bibiána Kováčová Holevová. - 1. vyd. - Košice : Vydavateľstvo ŠafárikPress UPJŠ, 2021. - 116 s. [7,5 AH], online - recenzované. - Projekt: Charakteristiky rozhodovania a kríza v procese dosahovania cieľov - VEGA 1/0748/19.. - ISBN 9788057400608.

[ČOPKOVÁ, Radka (73%) - KOVÁČOVÁ HOLEVOVÁ, Bibiána (27%) ]


Elita vs. Ľudia: čo vieme o populizme : Vedecká monografia / Ivana Piterová, Bibiána Kováčová Holevová, Alexander Loziak ; rec. Jozef Výrost, Jozef Džuka. - 1. vyd. - Košice : Spoločenskovedný ústav, 2021. - 98 s. [5,5 AH] - recenzované. - Projekt: Sociálne a psychologické koreláty populistických postojov - VEGA 2/0065/21.. - ISBN 9788089524570.

[PITEROVÁ, Ivana (40%) - KOVÁČOVÁ HOLEVOVÁ, Bibiána (40%) - LOZIAK, Alexander (20%) ]

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

Jianming Wang, Yongqiang Li, Jian Gao, Jianguo Wang, Longchang Wu & Zhengxia He (2022) Factors influencing the water conservation desire and behavior intention of urban households: a survey study in Hangzhou, China, Urban Water Journal, 19:7, 700-713, DOI: 10.1080/1573062X.2022.2075766

Grady, E., Sihombing, S. O. (2022). Cognitive, Affective, and Desire Factors in Predicting Domestic Tourism Intention: The Model Application of Goal-Directed Behavior. Journal of Tourism Sustainability 2(3):105-119.

Gaffar, M. R., Rafdinal, W., Susanto, E., & Juniarti, C. (2022). Predicting Mobile Game Adoption: Integrating Game Features and Theory of Planned Behavior. SRIWIJAYA INTERNATIONAL JOURNAL OF DYNAMIC ECONOMICS AND BUSINESS6(3), 309-320.

Sayginer, C., & Kurtsan, K. (2022). An Extended Decision-Making Model of Coastal Recreational Area Use During the COVID-19 Through Goal-Directed Behavior and Perceived Benefits Framework. Pertanika Journal of Social Sciences & Humanities30(2).

Choong-Ki Lee, Hossein Olya, Yae-Na Park, Yu-Jin Kwon & Myung Ja Kim (2023) Sustainable intelligence and cultural worldview as triggers to preserve heritage tourism resources, Tourism Geographies, 25:2-3, 899-918, DOI: 10.1080/14616688.2021.2016934

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

Registračné číslo projektu: APVV-23-0548 Agentúra na podporu výskumu a vývoja Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky

Názov projektu: Keď ciele spaľujú: Systematické overenie roly dosahovania cieľov v rámci pracovnej aangažovanosti a rozvoja symptómov vyhorenia.

Obdobie realizácie projektu: 2024 - 2028

Postavenie v projekte: spoluriešiteľ

Stručná charakteristika projektu: Vyhorenie a pracovná angažovanosť prinášajú dôležité individuálne, organizačné a spoločenské dôsledky. Hlbšie porozumenie procesom, stojacim v pozadí ich rozvoja, sa v súčasnosti ukazuje dôležitejšie, než kedykoľvek predtým. Úrovni analýzy, kladúcej dôraz na individuálnu úroveň a motivačnú zložku, je však stále venovaná iba malá a často nesystematická výskumná pozornosť. Nadväzujúc na aktuálne trendy výskumu, naznačujúce potenciálne dôležitú rolu motivácie v rámci hlbšieho rozkrývania týchto mechanizmov a dobre etablovanú výskumnú líniu zameranú na dosahovanie cieľov, je našim zámerom systematicky overiť rolu toho, aké ciele si jedinec volí a ako ich dosahuje v rámci rozvoja symptómov vyhorenia a pracovnej angažovanosti. V prvých fázach projektu je naším cieľom overiť predpokladaný súvis dosahovania cieľov s nárastom symptómov vyhorenia a pracovnej angažovanosti z kvalitatívneho a kvantitatívneho hľadiska. Predpokladáme, že to, aké ciele jedinec dosahuje, úzko súvisí s tým, akú mieru symptómov vyhorenia/angažovanosti prežíva. Nasledujúca fáza sa zameriava na podrobnejšie objasnenie procesov, stojacich v pozadí tohto vzťahu. Hypotetizovanú rolu dosahovania cieľov v rámci rozvoja symptómov vyhorenia a pracovnej angažovanosti sa snažíme objasniť s dôrazom na predpokladané mechanizmy (harmonické/obsesívne zanietenie) a širšie súvislosti, situujúc ho do širšieho koncepčného rámca modelu JD-R (Job Demands-Resources model). V nasledujúcej fáze sa zameriavame na dynamiku rozvoja skúmaných premenných prostredníctvom longitudinálneho preverenia toho, ako dochádza k rozvoju a vzájomnému ovplyvňovaniu skúmaných premenných v čase. V záverečnej fáze projektu budú nadobudnuté poznatky uplatnené pri tvorbe monografie, workshopu a praktickej príručky. Okrem toho, získané dáta budú v rámci praktík otvorenej vedy sprístupnené ďalším výskumníkom, zaujímajúcim sa o výskum tejto problematiky.

Registračné číslo projektu: APVV-19-0284 Agentúra na podporu výskumu a vývoja Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky

Názov projektu: Faktory výberu a dosahovania dlhodobých cieľov u mladých ľudí v období prechodu do dospelosti.

Obdobie realizácie projektu: 07/2020 – 06/2024

Postavenie v projekte: spoluriešiteľ

Stručná charakteristika projektu: Hlavným cieľom projektu je preskúmanie cieľového zamerania a plánovania budúcnosti mladých ľudí vo veku od 20 do 30 rokov. Výsledkom by malo byť identifikovanie dlhodobých cieľov a stav plánovania v oblasti vývinových úloh. Vzhľadom na deklarovanú nestabilitu, ako charakteristiku sledovaného vývinového obdobia, plánujeme zistiť, či dochádza k zmene cieľov, variabilite cieľových charakteristík a či dochádza k odsunu dosahovania vývinových úloh na neskoršie obdobie. Tento cieľ je špecifikovaný prostredníctvom nasledovných cieľov: zistiť aktuálny stav plánovania budúcnosti formou preskúmania dlhodobých cieľov mladých ľudí v období od 20 do 30 rokov; preskúmať stabilitu cieľových predstáv a motivačných a sebaregulačných súvislosti dosahovania cieľov v danom vekovom období; zistiť význam individuálnych rozdielov v na cieľ zameranom správaní vo vývinových cieľoch v období prechodu do dospelosti, a to ako pri ich stanovovaní, tak dosahovaní. Aktuálnosť výskumu je daná využitím súčasných prístupov a metód výskumu cieľov objasniť dynamiku motivačno-sebaregulačných súvislostí na cieľ orientovaného správania v danom vekovom období.

Link na vybrané výstupy:

https://diskuzevpsychologii.upol.cz/current_issue.php,

DOI: 10.5507/dvp.2023.001

Registračné číslo projektu: VEGA 1/0748/19 Vedecká grantová agentúra Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky a Slovenskej akadémie vied

Názov projektu: Charakteristiky rozhodovania a kríza v procese dosahovania cieľov.

Obdobie realizácie projektu: 01/2018 - 12/2021

Postavenie v projekte: spoluriešiteľ

Stručná charakteristika projektu: Projekt bol zameraný na úlohu vybraných charakteristík rozhodovania, charakteristík cieľov a motivácie pri objavení sa prekážok ohrozujúcich dosiahnutie cieľa a následnom vzniku krízy v dosahovaní cieľov (akčná kríza). Projekt má za cieľ skúmať, ktoré spôsoby rozhodovania (operacionalizované ako rozhodovacie štýly) v interakcii s motiváciou (vnútorná/vonkajšia, priblíženie/vyhnutie) a charakteristikami cieľov (napr. záväzok dosiahnuť cieľ, vnímaná náročnosť cieľa, cieľová sebaúčinnosť, vynaložené úsilie, progres) súvisia s akčnou krízou. Tento cieľ projektu bol dosahovaný v rámci krossekčných, ako aj longitudinálnych výskumov, ktoré umožnili aj sledovanie časových zmien, prípadne kauzálnych vzťahov.

Link na vybrané výstupy:

Procesy a determinanty krízy v dosahovaní cieľa - Unibook - E-shop UPJŠ (upjs.sk)

Časopis PSYCHOLOGIE PRO PRAXI - Karolinum

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností
VII.a - Aktivita, funkciaVII.b - Názov inštitúcie, grémiaVII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Odborná garantka Univerzity tretieho veku UPJŠ odbor - psychológiaCentrum celoživotného vzdelávania a podpory projektovod 2019
členkaEuropean Association of Social Psychology (EASP)od 2019
Členka organizačného tímu Letnej školy EASP v KošiciachFF UPJŠ7/2024
VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore
IX. - Iné relevantné skutočnosti
IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Recenzná činnosť:

posudzovanie bakalárkych, diplomových, rigoróznych a dizertačných prác,

posudzovanie vedeckých článkov pre časopisy: Psychologie a jeji kontexty, Človek a spoločnosť,

posudzovacia činnosť projektov v rámci Vedeckej grantovej agentúry MŠVVaŠ SR a SAV - VEGA a KEGA

Dátum poslednej aktualizácie
2024-09-30