vsk_banner

Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby

Názov vysokej školy:
Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach
Sídlo vysokej školy:
Šrobárova 2, 041 80 Košice
Názov fakulty:
Lekárska fakulta
Sídlo fakulty:
Trieda SNP 1, 040 01 Košice
I. - Základné údaje
I.1 - Priezvisko
Dimunová
I.2 - Meno
Lucia
I.3 - Tituly
prof., PhDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1975
I.5 - Názov pracoviska
Univerzita P. J. Šafárika v Košiciach, Lekárska fakulta, Ústav ošetrovateľstva
I.6 - Adresa pracoviska
Tr. SNP č.1 Košice
I.7 - Pracovné zaradenie
vysokoškolský učiteľ vo funkcii profesor
I.8 - E-mailová adresa
lucia.dimunova@upjs.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15045
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Ošetrovateľstvo
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0002-5577-6135
II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast
II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita P. J. Šafárika v Košiciach, Lekárska fakulta
II.b - Rok
1996
II.c - Odbor a program
Ošetrovateľstvo
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita P. J. Šafárika v Košiciach, Lekárska fakulta
II.b - Rok
2005
II.c - Odbor a program
Ošetrovateľstvo
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Vysoká škola zdravotníctva a sociálnej práce sv. Alžbety v Bratislave
II.b - Rok
2008
II.c - Odbor a program
Ošetrovateľstvo
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Vysoká škola zdravotníctva a sociálnej práce sv. Alžbety v Bratislave
II.b - Rok
2011
II.c - Odbor a program
Ošetrovateľstvo
II.5 - Titul profesor
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Vysoká škola zdravotníctva a sociálnej práce sv. Alžbety v Bratislave
II.b - Rok
2022
II.c - Odbor a program
Ošetrovateľstvo
II.6 - Titul DrSc.
III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenieIII.b - InštitúciaIII.c - Časové vymedzenie
lektor, odborný asistent, vysokoškolský učiteľ, docent, zástupca prednostu pre pedagogickú činnosť, prednostaUniverzita P. J. Šafárika v Košiciach, Lekárska fakulta1997 - trvá
odborný asistentVysoká škola zdravotníctva a sociálnej práce sv. Alžbety, n.o., Bratislava2008 - trvá
sestraADOS M+M, Košice2012 - trvá
sestraFakultná nemocnica s poliklinikou, Košice1993-1994; 1996-1997
IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), inéIV.b - Názov inštitúcieIV.c - Rok
Certifikát z ošetrovateľského manažmentuThe University of Scranton1999
Skúška z anglického jazykaTOEFL - Institutional testing program1999
Certifikát "Iniciatíva za zdravé pracovisko"Európska agentúra pre bezpečnosť a ochranu zdravia pri práci2007
Rigorózna skúška v odbore ošetrovateľstvo (PhDr.)Vysoká škola zdravotníctva a sociálnej práce sv. Alžbety, n.o., Bratislava2005
Postgraduálne pedagogické štúdiumUniverzita Pavla jozefa Šafárika v Košiciach2004
Diplom o špecializácii v špecializačnom odbore Ošetrovateľská starostlivosť v komuniteTrnavská univerzita v Trnave2022
V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole
V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetuV.1.b - Študijný programV.1.c - StupeňV.1.d - Študijný odbor
Ošetrovateľstvo I., 3OšetrovateľstvoI.Ošetrovateľstvo
Ošetrovateľské techniky 3OšetrovateľstvoI.Ošetrovateľstvo
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programuV.2.b - StupeňV.2.c - Študijný odbor
ošetrovateľstvo - osoba zodpovedná za študijný program (OZŠP)I.ošetrovateľstvo
ošetrovateľstvo - predseda Rady študijného programuI.ošetrovateľstvo
Člen pracovnej skupiny pre tvorbu študijných programovI.Ošetrovateľstvo
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
3
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
4
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
53
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
33
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
3
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetuV.5.b - Študijný programV.5.c - StupeňV.5.d - Študijný odbor
Základy zdravotnej starostlivosti 1, 2všeobecné lekárstvoI.+ II.všeobecné lekárstvo
Manažment v ošetrovateľstveošetrovateľstvoI.ošetrovateľstvo
Prevencia vo vnútornom lekárstveverejné zdravotníctvoI.verejné zdravotníctvo
Klinická propedeutikaošetrovateľstvoI.ošetrovateľstvo
Seminár k bakalárskej práciošetrovateľstvoI.ošetrovateľstvo
VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti
VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
261
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
87
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
18
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
15
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
451
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
179
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
116
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
85
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
35
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
19
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
ADC Self‐Reported Cultural Competence of Nurses Providing Nursing Care in Slovakia [elektronický zdroj] / Martin Červený, Lucia Dimunová... [et al.]. - IF 2,54 In: Journal of Nursing Scholarship. - ISSN 1547-5069. - Roč. 52, č. 6 (2020), s. 705-712.
ADC Anxiety and depression in Slovak patients with rheumatoid arthritis / Mária Sováriová Soósová ... [et al.]. [Úzkosť a depresia u slovenských pacientov s reumatoidnou artritídou]. - IF 1,8. In: Journal of Mental Health. - ISSN 0963-8237. - Vol. 26, no. 1 (2017), s. 21 - 27.
AAA Pracovná záťaž v profesii sestry / Lucia Dimunová, Ferdinand Mohnyánszki, Jana Raková [Workload in the nurse profession]. - 1. vyd. - Praha : Powerprint, 2018. - 75 s. - ISBN 9788075680976.
AAA Specializovaná ošetřovatelská péče v onkourologii - nádory močového měchýře/ Ivana Argayová, Katarína Angelovičová, Lucia Dimunová. - Grada Publishing, a. s. (2021) 120 s. - ISBN 9788027117260.
ADM The relationship between self-esteem of nurses and their choice of strategies to cope with workload burden / Lucia Dimunová ... [et al.]. In: Central European Journal of Nursing and Midwifery. - ISSN 2336-3517. - Roč. 11, č. 3 (2020), s. 130-135.
VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

AAA Metoda simulace v medicínské a ošetřovatelské praxi/ Lucia Dimunová, Beáta Grešš Halász, Jaroslav Majerník - 1. vyd. - Praha : Grada Publishing, a.s., 2024. - 152 s. - ISBN 978-80-271-7594-9.

AAA Pracovná záťaž v profesii sestry / Lucia Dimunová, Ferdinand Mohnyánszki, Jana Raková [Workload in the nurse profession]. - 1. vyd. - Praha : Powerprint, 2018. - 75 s. - ISBN 9788075680976.

ADC Anxiety and depression in Slovak patients with rheumatoid arthritis / Mária Sováriová Soósová ... [et al.]. [Úzkosť a depresia u slovenských pacientov s reumatoidnou artritídou]. - IF 1,807, Q2 In: Journal of Mental Health. - ISSN 0963-8237. - Vol. 26, no. 1 (2017), s. 21 - 27.
ADC Self‐Reported Cultural Competence of Nurses Providing Nursing Care in Slovakia [elektronický zdroj] / Martin Červený, Lucia Dimunová... [et al.]. - IF 2,54 In: Journal of Nursing Scholarship. - ISSN 1547-5069. - Roč. 52, č. 6 (2020), s. 705-712.
ADM The relationship between self-esteem of nurses and their choice of strategies to cope with workload burden / Lucia Dimunová ... [et al.]. In: Central European Journal of Nursing and Midwifery. - ISSN 2336-3517. - Roč. 11, č. 3 (2020), s. 130-135.

AAA - Metoda simulace v medicínske a ošetřovatelské praxi / Lucia Dimunová, Beáta Grešš Halász, Jaroslav Majerník. - 1. vyd. - Grada Publishing a.s. 2024. - 152 p. ISBN 978-80-271-5337-4.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
ADE Dimunová L., Nagyová I. 2012. Vzťah medzi syndrómom vyhorenia a dĺžkou praxe u sestier a pôrodných asistentiek na Slovensku. In: Profese on-line [elektronický zdroj]. 2012; 5(1). Citované: 21. Ohlas: ERCOLANI, G. et al. Burnout in Home Palliative Care: What is the Role of Coping Strategies? In Journal of Palliative Care, 2020, vol. 35, no. 1, s. 46-52.
ADF Dimunová L., Dankulincová Veselská Z., Stropkaiová S. 2013. Vybrané parametre pri posudzovaní kvality života seniorov v domácej a inštitucionalizovanej starostlivosti. In: Ošetrovateľstvo : teória-výskum-vzdelávanie [elektronický zdroj]. 2013; 3(1). Citované: 20. Ohlas: TOMAGOVÁ, M. et al. Selected indicators of mental health in the elderly - The participants the University of the Third Age. In Central European Journal of Nursing and Midwifery, 2016, vol. 7, no. 2, s. 437-443
ADC Anxiety and depression in Slovak patients with rheumatoid arthritis / Mária Sováriová Soósová ... [et al.]. [Úzkosť a depresia u slovenských pacientov s reumatoidnou artritídou]. - IF 1,8. In: Journal of Mental Health. - ISSN 0963-8237. - Vol. 26, no. 1 (2017), s. 21 - 27. Citované: 16. Ohlas: LEE, CH.-H., GIULIANI, F. The Role of Inflammation in Depression and Fatigue. In Front Immunol. 2019, vol. 10, art. no. 1696.
ADM Vybrané faktory životného štýlu u sestier a pôrodných asistentiek / Lucia Dimunová, Viola Mechírová. In: Ošetrovatelství a porodní asistence. - ISSN 1804-2740. - Roč. 4, č. 4 (2013), s. 700-707. Citované: 4. Ohlas: IVAN, O. Práca na zmeny a životný štýl sestier po 50. roku života. In Psychológia práce a organizácie, 2016 ISBN 978-80-558-1133-8, s. 252.
ADM Work-Related Factors Influencing Burnout Syndrome in Nurses / Lucia Dimunová, Mária Sováriová Soósová, Ferdinand Mohnyánszki. In: Clinical Social Work and Health Intervention. - ISSN 2222-386X. - Roč. 9, č. 1 (2018), s. 25-30. Citované: 4. Ohlas: CHEN, D.-Y. - WU, S.-W. - CHEN, Y.-C. - WANG, G.-X.. Factors associated with public health nurses' burnout from the perspective of job demands-resources model: Public service motivation as a moderator. In Taiwan Journal of Public Health, 2019, roč. 38, č. 5, s. 478-497.
VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

APVV–17– 0550 (2018-2022) Determinanty zvýšeného kardiovaskulárneho rizika a ich prognostický význam analyzovaný pomocou strojového učenia pri diagnostike vysokorizikových jedincov. [SK] Ochorenia kardiovaskulárneho systému (KVS) sú aj napriek značným pokrokom v prevencii a liečbe stále najčastejšou príčinou úmrtí v Európe. Väčšina kardiovaskulárnych ochorení (KV) zvyšuje morbiditu a mortalitu na podklade aterosklerotického postihnutia koronárnych artérií. Boli identifikované mnohé rizikové faktory, ako aj skórovacie systémy, ktoré môžu slúžiť ako prediktory vzniku koronárnej choroby srdca. Tieto skórovacie systémy zohľadňujú rôzne rizikové faktory vrátane pohlavia, veku, fajčenia, hodnôt systolického krvného tlaku a lipidového profilu. Avšak tento prístup neberie do úvahy tzv. personalizovanú medicínu, prípadne spolupôsobenie mnohých ďalších rizikových, či protektívnych faktorov pri posudzovaní celkového KV rizika. Viaceré štandardné rizikové faktory v používaných schémach stoja prinajmenšom za zamyslenie. V nových odporúčaniach systému SCORE sa naďalej používa pri hodnotení fatálnych príhod celkový cholesterol a nie LDL cholesterol (LDL) , prípadne non-HDL cholesterol, prípadne pomer celkového cholesterolu (TCH) k HDL cholesterolu (HDL). Pri pohľade na komplexnosť problematiky detekcie KV rizika, samotnej aterogenézy a pri zvážení najnovších poznatkov získaných medicínou založenou na dôkazoch sa dostávame do ťažkej situácie pri aplikácii všeobecných pravidiel na veľkú skupinu pacientov. Súčasné informačné technológie a špecifické aplikácie nám však umožňujú v porovnaní s predchádzajúcimi dekádami kalkulovať s väčším vstupom dát a tak vypočítať pre každého konkrétneho pacienta jeho vlastné riziko na základe dostupného, väčšieho počtu parametrov, napr. v porovnaní so systémom SCORE. Projekt navrhuje riešenie pre vysoko aktuálny problém včasnej detekcie a manažmentu pacientov v oblasti KV ochorení. Táto štúdia má za cieľ pripraviť predpovedný model pre rozpoznanie potenciálne rizikových pacientov a následne u tejto skupiny pacientov spresniť indikovanie selektívnej koronarografie na podklade vytvoreného modelu získaného vyšetrením veľkého súboru pacientov.

APPV LORICCOM (APVV-15-0719) Longitudinálny výskum psychosociálnych inovácií v manažmente chronických chorôb, 2016-2020. [SK] V časoch finančnej krízy, starnúcej populácie a nárastu chronických chorôb sa systémy zdravotnej starostlivosti nachádzajú pod veľkým tlakom. Populácia jedincov jednou alebo viacerými chronickými ochoreniami je rozsiahla a rýchlo sa rozrastá, zatiaľ čo schopnosť fragmentovaných zdravotníckych systémov pokryť komplexné potreby chronicky chorých pacientov je limitovaná. Z tohto dôvodu je nevyhnutná praktická implementácia na pacienta orientovaných, integrovaných systémov zdravotnej starostlivosti, koordinovaných a kontinuálnych modelov, využívajúcich holistický prístup a zapojenosť viacerých zúčastnených strán. Hlavným cieľom tohto multidisciplinárneho výskumného projektu je prehĺbenie poznatkov z oblasti efektívneho manažmentu chronických chorôb a možností zlepšenia kvality života pacientov. Projekt predpokladá získanie nových poznatkov ohľadom zručností self-manažmentu, ako aj faktorov súvisiacich s dodržiavaním liečebného režimu (adherencia, kompliancia) a potrebou využívania zdravotníckych služieb. Projekt taktiež predpokladá zvýšenie povedomia o integrovaných modeloch zdravotnej starostlivosti a o manažmente chronických chorôb. Prezentované budú produkty a nástroje pre vytváranie psychosociálnych inovácií, ktorých cieľom je reagovať na narastajúci problém chronických ochorení. Identifikované a experimentálne testované budú kulturálne adekvátne programy podpory self-manažmentu pacienta. Tieto poznatky budú využité pri facilitácii rozhodnutí ohľadom inovatívnych modelov poskytovania zdravotnej starostlivosti.

KEGA projekt č. 007UPJŠ – 4/2018 Aplikácia inovatívnych multimediálnych prístupov vo výučbe účinkov fyzikálnych faktorov s využitím expozičného modelu pre študentov zdravotníckych odborov [SK] Projekt KEGA priniesol nové formy použitia inovatívnych multimediálnych technológií v praktickej a teoretickej výučbe študentov medicínskych, lekárskych aj nelekárskych odborov, hlavne študentov všeobecného lekárstva, vereného zdravotníctva, ošetrovateľstva, fyzioterapie a zubného lekárstva. Cieľom uskutočneného projektu bolo vytvorenie, zavedenie, aplikácia a implementácia multimediálnych technológií pri výučbe študentov vysokých škôl, ktoré umožnili hodnotenie vplyvu a použitia fyzikálnych faktorov na zdravie. Fyzikálne faktory môžu pôsobiť negatívne vrátane pôsobenia hluku, ionizujúceho a neionizujúceho žiarenia, vibrácií, otrasov a ďalších fyzikálnych faktorov na zdravotný stav človeka. Fyzikálne faktory sú faktormi, ktoré sa bohato využívajú aj v lekárskej praxi, napríklad môžu pôsobiť aj pozitívne s využitím v diagnostike, rehabilitácii a fyzioterapii - ultrazvuk, elektrické prúdy, laser, teplo. Prínosy projektu zvýšili vedomosti, schopnosti a zručnosti študentov z rôznych odborov medicíny a zmodernizovali profil absolventov. Projekt aktívne implementoval tzv. sebahodnotiaci model účinkov fyzikálnych a ostatných faktorov životného štýlu u študentov lekárskej fakulty, zároveň so zhodnotením základných fyziologických zdravotných determinantov. Následne sa vytvoril on-linový model softvéru, ohodnotil sa vplyv životného štýlu, environmentálnych a fyzikálnych faktorov na stupnici sebahodnotenia študentov so zaradením aj možných reakcií fyziologických zmien v podobe meraných zdravotných parametrov. Výsledky projektu sa významne premietli aj do praktických zručností študentov v poznatkoch, ktoré sú nutné pri hodnotení vplyvov významných etiologických faktorov na vznik ochorení. Výstupné časti projektu zahŕňajú tvorbu multimediálnych a printových vedeckých a edukačných výstupov, v podobe publikácií, praktickú aplikáciu jednoduchého vyhodnocovacieho softvéru pri hodnotení expozičného modelu a jeho vyhodnotenie pri určovaní humánnej záťaže fyzikálnym faktorom. Projekt je aj v súlade so základnými požiadavkami EU o tzv. dopade rizika. Projekt priniesol významné množstvo publikačných výstupov - 61 , vrátane monografií skrípt a karentovaných článkov.

Projekt KEGA č. 010UPJŠ-4/2021 Implementácia multimediálncyh technológií vo výučbe preventívnych intervencií v lekárskych a nelekárskych odboroch je zameraný na vytvorenie, zavedenie, aplikáciu a implementáciu multimediálnych technológií pri výučbe študentov (medicíny, ošetrovateľstva, verejného zdravotníctva, fyzioterapie a zubného lekárstva) vysokých škôl, ktoré umožnia vytvorenie intervenčných postupov pri výskyte a prevencii chronických ochorení so zameraním na kardiovaskulárne ochorenia. Návody na intervenčné postupy budú zahŕňať aj intervencie pre elimináciu rizikových faktorov. Dôležitosť znalosti intervenčných postupov je základným prvkom v prevencii a terapii ochorení. Projekt by mal prispieť k zvýšeniu kvality pregraduálneho, ale aj postgraduálneho vzdelávania a vylepšia profil všetkých absolventov v lekárskych aj nelekárskych odboroch LF UPJŠ, vytvorenie nových multimediálnych technológií pri objasňovaní pôsobiacich kardiovaskulárnych faktorov zdravotného stavu populácie pre edukáciu špeciálnej skupiny zdravotníkov, prispieť k uplateniu evidence-based medicine v praxi, z dlhodobého hľadiska by mal prispieť k zníženiu prevalencie ochorení, a tým prispieť k šetreniu či úsporám prostriedkov na vynakladania následnej zdravotníckej starostlivosti pri vzniku daných ochorení.

COST OC-2021-1-25290 Evaluation Cupid:Cancer-understanding prevention in intellectual disabilities. Zodpovedný riešiteľ: prof. John Wells, PhD., FAAN FFNMRCSI, Ireland.

Ľudia s mentálnym postihnutím nemajú dostatočné vedomosti o prevencii rakoviny. CUPID vytvoril výskumný program a vedomostnú základňu na zlepšenie tejto situácie v Európskej únii a mimo nej. Medzi európskou populáciou s mentálnym postihnutím je mnoho diagnóz rakoviny symptomatických, ktoré nasledujú po poruchách správania alebo fyzických zmenách. Úmrtia na rakovinu sa u tejto populácie vyskytujú až o 20 rokov skôr ako u bežnej populácie. Faktory ovplyvňujúce nerovnaký zdravotný stav a predčasnú smrť ľudí s mentálnym postihnutím si vyžadujú ďalšie skúmanie. V článku 25 Dohovoru OSN o právach osôb so zdravotným postihnutím sa uznáva ich právo na zdravotnú starostlivosť. Stratégia Rady Európy pre oblasť zdravotného postihnutia na roky 2017 - 2023 uznáva zlyhanie zdravotníckych systémov pri zapájaní a začleňovaní ľudí so zdravotným postihnutím. Zapojenie tejto populácie do zdravotnej starostlivosti ovplyvňuje mnoho vonkajších a vnútorných faktorov, ktoré majú za následok dlhodobé zdravotné dôsledky. K vonkajším faktorom patrí diagnostický nadhľad, paternalizmus a oneskorenie skríningu rakoviny počas pandémie COVID-19. V prípade osoby problémy s komunikáciou, kognitívnymi schopnosťami a schopnosťou rozhodovania ovplyvňujú zapojenie do zdravotnej starostlivosti. Je na mieste rozvíjať spoluprácu s komunitami výskumníkov a poskytovateľov služieb v EÚ s cieľom dosiahnuť konsenzus pri riešení týchto problémov. CUPID vytvára aktívne pracovné partnerstvá s akademickými pracovníkmi, výskumníkmi, mimovládnymi organizáciami, opatrovateľmi, osobami s mentálnym postihnutím a tvorcami politík. CUPID vytvorí výskumný program a bude si vymieňať informácie týkajúce sa prevencie rakoviny u ľudí s mentálnym postihnutím. Krátkodobé vedecké výmeny, školy odbornej prípravy, konferencie a semináre využívajúce hybridný prístup budú skúmať zdôraznené otázky. Iné zdroje financovania siete nebudú podporovať tento druh činnosti.

 


VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností
VII.a - Aktivita, funkciaVII.b - Názov inštitúcie, grémiaVII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Člen odborovej komisie pre obhajoby doktorandských dizertačných prác v študijnom programe OšetrovateľstvoVŠZaSP sv. Alžbety, Bratislava; Trnavská univerzita v Trnave2010 - 2012, 2019, 2021; 2012
Člen skúšobnej komisie pre štátne skúšky v odbore Ošetrovateľstvo v bakalárskom, magisterskom a rigoróznom stupniUPJŠ LF v Košiciach, VŠZaSP sv. Alžbety, Bratislava, JLF UK v Martine2012 - trvá; 2012 - trvá; 2015
Člen pracovnej skupiny pre tvorbu študijných programov (za nelekárske študijné programy)Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach2020 - trvá
Člen pracovnej skupiny pre opis študijného odboru OšetrovateľstvoMŠVVaŠ SR2019
Člen Rady záverečnej oponentúry k projektom KEGAPrešovská univerzita v Prešove, Fakulta zdravotníckych odborov2019, 2020, 2021
Posudzovateľ Rady pre vnútorný systém kvality (hodnotenie študijného programu ošetrovateľstvo)Prešovská univerzita v Prešove2022
Členka hodnotiacej komisie v inauguračnom konaní v odbore ošetrovateľstvoJihočeská univerzita v Českých Budějovicích Zdravotně sociální fakulta, Česká republika2024
Krajský odborník pre ošetrovateľstvo v Košickom samosprávnom krajiMinisterstvo zdravotníctva Slovenskej republikyod 5.11.2024
VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore
VIII.a - Názov inštitúcieVIII.b - Sídlo inštitúcieVIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt)VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
SAAIC - Národná agentúra programu Erasmus+ pre vzdelávanie a odbornú prípravuBratislava13.-15.10.2016Taliansko, Palermo - workshop Aktivity nadnárodnj spolupráce
Univerzita v Ostrave, Lekárska fakultaČeská republika18. - 23.4. 2011učiteľská mobilita
Jihočeská univerzita v Českých Budéjovicích, Zdravotne sociální fakultaČeská republika7.-10.11. 2021program mobility - školenia
Jihočeská univerzita v Českých Budéjovicích, Zdravotne sociální fakultaČeská republika21.8.-26.8.2022Erasmus+ mobilita (týždeň simulácií)
Hasan Kalyoncu University, Faculty of Health ScienceGaziantep, Turecko26. - 31.5. 2024Erasmus+ mobilita mimo krajín EÚ
IX. - Iné relevantné skutočnosti
IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Inovácie pre vedomostnú spoločnosť (IRES), Agentúra Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR pre štrukturálne fondy EÚ, č. zmluvy o NFP: 017/2012/1.2/OPV, ITMS kód: 2611023007 (od 14. 11. 2012 do 31. 12. 2015) [SK] Hlavným cieľom projektu IRES bolo skvalitniť vzdelávanie na UPJŠ, a to inováciou, vytvorením nových študijných programov, využívaním moderných metodík vzdelávania a s podporou IT. V rámci aktivít projektu boli vytvorené inovatívne metodiky výučby a inovované študijné materiály vo vybraných predmetoch v rámci bakalárskeho a doktorského stupňa vzdelania v študijnom programe ošetrovateľstvo, všeobecné lekárstvo a zubné lekárstvo na LF UPJŠ, boli inovované simulačné laboratóriá pre výučbu klinických zručností, zakúpené rôzne didaktické pomôcky, simulátory, knižné publikácie, vytvorené kurzy a aktivity v LMS prostredí, publikované odborné články a vysokoškolská učebnica, učitelia sa zúčastnili početných vzdelávacích aktivít, bola monitorovaná spokojnosť študentov so simulačným vyučovaním. Inovácia simulačných laboratórií prispela k vytvoreniu autentickejšieho, interaktívneho a tvorivého vyučovacieho prostredia. Aplikovanie informačno-komunikačných technológií a simulačných metód prispelo k vyššej atraktívnosti a efektívnosti výučby, umožnilo študentom aktívne rozvíjať ich vedomosti, schopnosti a praktické zručnosti s možnosťou okamžitej spätnej väzby, prispelo k rozvoju kritického myslenia, klinického rozhodovania, efektívnejšej komunikácii, spolupráci ako aj k vyššej spokojnosti študentov s vyučovaním.


Člen medzinárodnej organizácie European Trancultural Nursing Assotiation (ETNA). Člen stavovská profesijnej organizácie - Slovenská komora sestier a pôrodných asistentiek od roku 2005. Posudzovateľ APPV projektov; Posudzovateľ KEGA projektov; Zostavovateľ odborného posudku SAIA. Recenzná činnosť: recenzie na vysokoškolské učebné texty, na monografie, na zborníky z vedeckých medzinárodných konferencií, recenzie článkov v odborných, vedeckých domácich a zahraničných časopisoch (10 časopisov - Nursing of the XXI Century, Public Health Nursing, Psychological Reports, Health Problems of Civilization, Clinical Social Work and Health Intervention, Ošetřovatelství a porodní asistence, od roku 2014 Central European Journal of Nursing and Midwifery, Florence – časopis moderního ošetřovatelství, Ošetrovateľstvo: teória, výskum, vzdelávanie, Sestra, Zdravotníctvo a sociálna práca. Členstvo v redakčnej rade časopisu Zdravotníctvo a sociálna práca. Členstvo v kategórii výskumník v Multidisciplinary Centre for Chronic Conditions. Aktívna účasť na vedeckých, odborných, národných a medzinárodných podujatiach, vedenie sekcií na medzinárodných a vedeckých konferenciách. Vedenie prác študentskej vysokoškolskej odbornej činnosti (ŠVOČ). Kooperácia spolupráce so zdravotníckymi zariadeniami, zariadeniami sociálnych služieb, neziskovými organizáciami a vzdelávacími inštitúciami na národnej i medzinárodnej úrovni. Ocenenia: 2009 pochvalné uznanie dekana Univerzita P. J. Šafárika, Lekárska fakulta v Košiciach za vynikajúce pedagogické výsledky na základe hodnotenia študentmi LF v študijnom programe Ošetrovateľstvo 2012; Biele srdce v kategórii sestra pedagóg na regionálnej úrovni, ocenenie Biele srdce v kategórii sestra pedagóg na národnej úrovni.

Dátum poslednej aktualizácie
2023-08-18