vsk_banner

Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby

Názov vysokej školy:
Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach
Sídlo vysokej školy:
Šrobárova 2, 041 80 Košice
Názov fakulty:
Prírodovedecká fakulta
Sídlo fakulty:
Šrobárova 2, 040 01 Košice
I. - Základné údaje
I.1 - Priezvisko
Ganajová
I.2 - Meno
Mária
I.3 - Tituly
doc. RNDr. CSc.
I.4 - Rok narodenia
1960
I.5 - Názov pracoviska
Oddelenie didaktiky chémie, Ústav chemických vied, Prírodovedecká fakulta UPJŠ v Košiciach
I.6 - Adresa pracoviska
Moyzesova 11, 040 01 Košice
I.7 - Pracovné zaradenie
vysokoškolský učiteľ vo funkcii docent
I.8 - E-mailová adresa
maria.ganajova@upjs.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15259
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
0000-0002-9060-0987
II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast
II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Prírodovedecká fakulta UPJŠ v Košiciach
II.b - Rok
1984
II.c - Odbor a program
učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov matematika – chémia
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Prírodovedecká fakulta UK v Bratislave
II.b - Rok
1991
II.c - Odbor a program
Teória vyučovania všobecnovzdelávacích predmetov
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta prírodných vied UMB v Banskej Bystrici
II.b - Rok
1999
II.c - Odbor a program
Teória vyučovania predmetov všeobecnovzdelávacej a odbornej povahy, špecializácia: chémia
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.
III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenieIII.b - InštitúciaIII.c - Časové vymedzenie
docentPrírodovedecká fakulta UPJŠ v Košiciach1990 doteraz
doktorandské štúdium v odbore Teória vyučovania chémiePrírodovedecká fakulta UK v Bratislave1987 - 1990
Študijný pobytPrírodovedecká fakulta UPJŠ v Košiciach1984 - 1987
IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), inéIV.b - Názov inštitúcieIV.c - Rok
Anglický jazyk (maturitná skúška)Jazyková škola, Kováčska 12, 040 01 Košice1992
Anglický jazyk (maturitná skúška)Jazyková škola, Kováčska 12, 040 01 Košice1995
V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole
V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetuV.1.b - Študijný programV.1.c - StupeňV.1.d - Študijný odbor
ÚCHV/DCH1/22 Didaktika chémie Iučiteľstvo chémie (v kombinácii)II.učiteľstvo a pedagogické vedy
ÚCHV/DCH2/22 Didaktika chémie IIučiteľstvo chémie (v kombinácii)II.učiteľstvo a pedagogické vedy
ÚCHV/SPC1a/22 Špeciálne praktikum školských pokusov Iučiteľstvo chémie (v kombinácii)II.učiteľstvo a pedagogické vedy
ÚCHV/AMCU/22 Aktivizujúce metódy výučby chémieučiteľstvo chémie (v kombinácii)II.učiteľstvo a pedagogické vedy
ÚCHV/MPPb/15 Výstupová priebežná praxučiteľstvo chémie (v kombinácii)II.učiteľstvo a pedagogické vedy
ÚCHV/MPPc/15 Výstupová súvislá prax Iučiteľstvo chémie (v kombinácii)II.učiteľstvo a pedagogické vedy
ÚCHV/MPPd/15 Výstupová súvislá prax IIučiteľstvo chémie (v kombinácii)II.učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programuV.2.b - StupeňV.2.c - Študijný odbor
učiteľstvo chémie (v kombinácii)II.učiteľstvo a pedagogické vedy
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
1 (školiteľ v odbore Didaktika chémie na UK Praha)
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
48
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
4
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetuV.5.b - Študijný programV.5.c - StupeňV.5.d - Študijný odbor
II.
VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti
VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
375
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
99
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
21
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
14
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
292
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
115
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
60
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
46
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
4
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti

GANAJOVÁ, Mária - Internet v práci učiteľa chémie. In: Chemické listy. - ISSN 0009-2770. - Roč. 93, č. 3 (1999), s. 210-216. http://chemicke-listy.cz/docs/full/1999_03_210-216.pdf. (ID: WOS: 000079397500009).

GANAJOVÁ, Mária - SOTÁKOVÁ, Ivana. Ako napĺňať požiadavky pre výučbu chémie v 21. storočí. In: Chemické listy. - ISSN 0009-2770. - Roč. 112, č. 1 (2018), s. 43-51. http://www.chemicke-listy.cz/ojs3/index.php/chemicke-listy/article/view/2966

SCOPUS (ID: 2-s2.0-85043759806); Web of Science Core Collection (ID: WOS: 000427968600008).

BABINČÁKOVÁ, Mária - GANAJOVÁ, Mária - SOTÁKOVÁ, Ivana - BERNARD, Pawel. Influence of Formative Assessment Classroom Techniques (FACTs) on student’s outcomes in chemistry at secondary school. In: Journal of Baltic Science Education. - ISSN 1648-3898. - Roč. 19, č. 1 (2020), s. 36-49. - DOI 10.33225/jbse/20.19.36.

SCOPUS (ID: 2-s2.0-85079537791); Web of Science Core Collection (ID: WOS: 000513806100004).

SOTÁKOVÁ, Ivana - GANAJOVÁ, Mária - BABINČÁKOVÁ, Mária. Inquiry-Based Science Education as a revision strategy. In: Journal of Baltic Science Education. - ISSN 1648-3898. - Roč. 19, č. 3 (2020), s. 499-513. - DOI 10.33225/jbse/20.19.499.

SCOPUS (ID: 2-s2.0-85085949672); Web of Science Core Collection (ID: WOS: 000538162000012).

GANAJOVÁ, Mária - SOTÁKOVÁ, Ivana - LUKÁČ, Stanislav - JEŠKOVÁ, Zuzana - JURKOVÁ, Veronika - OROSOVÁ, Renáta. Formative assessment as a tool to enhance the development of inquiry skills in science education. In: Journal of Baltic Science Education. - ISSN 1648-3898. - Roč. 20, č. 2 (2021), s. 204-222. - DOI 10.33225/jbse/21.20.204.

SCOPUS (ID: 2-s2.0-85103939195); Web of Science Core Collection (ID: WOS: 000637528500004). 

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov

OROSOVÁ, Renáta - GANAJOVÁ, Mária - SZARKA, Katarína - BABINČÁKOVÁ, Mária. Hodnotenie v prírodovedných predmetoch v podmienkach slovenského školstva. - In: Scientia in educatione: the Scientific Journal for Science and Mathematics Educational Research: vědecký recenzovaný časopis pro oborové didaktiky přírodovědných předmětů a matematiky. - ISSN 1804-7106. - Roč. 10, č. 1 (2019), s. 17-32. - DOI 10.14712/18047106.1320.

BABINČÁKOVÁ, Mária - GANAJOVÁ, Mária - SOTÁKOVÁ, Ivana - BERNARD, Pawel. Influence of Formative Assessment Classroom Techniques (FACTs) on student’s outcomes in chemistry at secondary school. In: Journal of Baltic Science Education. - ISSN 1648-3898. - Roč. 19, č. 1 (2020), s. 36-49. - DOI 10.33225/jbse/20.19.36.

SCOPUS (ID: 2-s2.0-85079537791); Web of Science Core Collection (ID: WOS: 000513806100004).

SOTÁKOVÁ, Ivana - GANAJOVÁ, Mária - BABINČÁKOVÁ, Mária. Inquiry-Based Science Education as a revision strategy. In: Journal of Baltic Science Education. - ISSN 1648-3898. - Roč. 19, č. 3 (2020), s. 499-513. - DOI 10.33225/jbse/20.19.499.

SCOPUS (ID: 2-s2.0-85085949672); Web of Science Core Collection (ID: WOS:000538162000012).

GANAJOVÁ, Mária - SOTÁKOVÁ, Ivana - LUKÁČ, Stanislav - JEŠKOVÁ, Zuzana - JURKOVÁ, Veronika - OROSOVÁ, Renáta. Formative assessment as a tool to enhance the development of inquiry skills in science education. In: Journal of Baltic Science Education. - ISSN 1648-3898. - Roč. 20, č. 2 (2021), s. 204-222. - DOI 10.33225/jbse/21.20.204.

SCOPUS (ID: 2-s2.0-85103939195); Web of Science Core Collection (ID: WOS:000637528500004). 

GANAJOVÁ, Mária - BRESTENSKÁ, Beáta - GUNIŠ, Ján - JEŠKOVÁ, Zuzana - KIREŠ, Marián - LEŠKOVÁ, Andrea - LUKÁČ, Stanislav - OROSOVÁ, Renáta - SOTÁKOVÁ, Ivana - SZARKA, Katarína - ŠNAJDER, Ľubomír. Formatívne hodnotenie vo výučbe prírodných vied, matematiky a informatiky; recenzenti Hana Čtrnáctová, Kinga Horváth, Veronika Laufková. - 1. vyd. - Košice : Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, 2021. - 449 s. [20 AH]. - recenzované. - ISBN 9788081529733.

OROSOVÁ, Renáta - GANAJOVÁ, Mária - SOTÁKOVÁ, Ivana. The effect of formative assessment on the development of conceptual understanding in students. In: AD ALTA : journal of interdisciplinary research. - ISSN 1804-7890. - Roč. 12, č. 1 (2022), s. 122-129.

GANAJOVÁ, Mária - SOTÁKOVÁ, Ivana - DZURIŠINOVÁ, Zuzana - ČTRNÁCTOVÁ, Hana. Systémové úlohy vo výučbe anorganickej chémie [Systemic Tasks in the Teaching of Inorganic Chemistry]. - recenzované. In: Chemické listy : časopis Asociace českých chemických společností. - ISSN 0009-2770. - Roč. 116, č. 9 (2022), s. 552-560. DOI 10.54779/chl20220552

SOTÁKOVÁ, Ivana - GANAJOVÁ, Mária. (2023). The effect of the 5E instructional model on students’ cognitive processes and their attitudes towards chemistry as a subject. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 19(9), em2317. DOI 10.29333/ejmste/13469

GANAJOVÁ, Mária - SOTÁKOVÁ, Ivana - ČTRNÁCTOVÁ, Hana. (2023). Systémové úlohy vo výučbe organickej chémie [Systemic Tasks in the Teaching of Organic Chemistry]. - recenzované. In: Chemické listy : časopis Asociace českých chemických společností. - ISSN 0009-2770. - Roč. 117, č. 8 (2023), s. 522-533. DOI 10.54779/chl20230522

SOTÁKOVÁ, Ivana - VAVRA, Martin - GANAJOVÁ, Mária. Didaktika školských pokusov zo všeobecnej a anorganickej chémie [elektronický zdroj]; recenzenti Katarína Györyová, Zuzana Dzurišinová. - 1. vyd. - Košice : Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, 2024. - 170 s. [9,93 AH], online - ISBN (elektronické) 9788057402961. - Spôsob prístupu: https://unibook.upjs.sk/sk/prirodovedecka-fakulta/1983-didaktika-skolskych-pokusov-zo-vseobecnej-a-anorganickej-chemie.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti

GANAJOVÁ, Mária. Internet v práci učiteľa chémie. In: Chemické listy. - ISSN 0009-2770. - Roč. 93, č. 3 (1999), s. 210-216.

Web of Science Core Collection (ID: WOS: 000079397500009).

Ohlas:

MRÁZOVÁ, Veronika - MÜLLER, Lukáš. Research on using the internet in chemistry teaching. In: Problems of Education in the 21st Century. - ISSN 1822-7864. - Roč. 24, č. 3 (2010), s. 84-94. 

GANAJOVÁ, Mária - SOTÁKOVÁ, Ivana. Ako napĺňať požiadavky pre výučbu chémie v 21. storočí. In: Chemické listy. - ISSN 0009-2770. - Roč. 112, č. 1 (2018), s. 43-51.

SCOPUS (ID: 2-s2.0-85043759806); Web of Science Core Collection (ID: WOS: 000427968600008).

Ohlasy:

KOŠŤÁLOVÁ, Jana - BEDNAŘÍKOVÁ, Marie. Analýza pracovního trhu chemického průmyslu České republiky. In: Chemické listy. - ISSN 0009-2770. - Roč. 113, č. 11 (2019), s. 691-696. 

SZARKA, Katarína - JUHÁSZ, György. A fejlesztő/formatív értékelés szerepe és gyakorlata a tanárképzésben. In Fejlődés és partnerség a felsőoktatásban határok nélkül. Budapešť : Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, 2019. ISBN 978-963-421-810-4, s. 211-222.

SZARKA, Katarína. Az értékelés háttéraspektusai az oktatásban. Dunajská Streda: Grafis Media, 2022. 66 s. [3,84 AH]. ISBN 978-80 974129-0-6.

BABINČÁKOVÁ, Mária - GANAJOVÁ, Mária - SOTÁKOVÁ, Ivana - BERNARD, Pawel. Influence of Formative Assessment Classroom Techniques (FACTs) on student’s outcomes in chemistry at secondary school. In: Journal of Baltic Science Education. - ISSN 1648-3898. - Roč. 19, č. 1 (2020), s. 36-49. - DOI 10.33225/jbse/20.19.36.

SCOPUS (ID: 2-s2.0-85079537791); Web of Science Core Collection (ID: WOS: 000513806100004).

Ohlasy:

GONZÁLEZ-GÓMEZ, David - JEONG, Jin Su - CAÑADA-CAÑADA, Florentina. Examining the effect of an online formative assessment tool (Ofat) of students’ motivation and achievement for a university science education. In Journal of Baltic Science Education. - ISSN 1648-3898. - Roč. 19, č. 3 (2020), s. 401-414. DOI: 10.33225/jbse/20.19.401.

HARDYANTO, Yanang Surya Putra - SARI, Murni Sapta. Formative assessment instruments based on discovery learning for measuring cognitive and psychomotor learning outcomes of students in protista material. In The 4th International Conference on Mathematics and Science Education (ICoMSE) 2020. New York : AIP Publishing, 2021. ISBN 978-0-7354-4074-6, s. 1-6. DOI: 10.1063/5.0043492

MOYO, Sello Editor - COMBRINCK, Celeste - VAN STADEN, Surette. Evaluating the Impact of Formative Assessment Intervention and Experiences of the Standard 4 Teachers in Teaching Higher-Order-Thinking Skills in Mathematics. In Frontiers in education, 2022, roč. 7, art.no. 771437. DOI: 10.3389/feduc.2022.771437

VÁCLAVKOVÁ, Monika - MACEKOVÁ, Denisa - KVET, Marek. Creation of students' self-assessment forms using information technologies. In ICETA 2022 [online] Piscataway : Institute of Electrical and Electronics Engineers, 2022. s. 642-647. DOI: 10.1109/ICETA57911.2022.9974947

WASKITO - IRZAL - WULANSARI, Rizky Ema - YA, Kyaw Zay. The adventure of formative assessment with active feedback in the Vocational learning: The empirical effect for increasing students' achievement. In Journal of Technical Education and Training, 2022, roč. 14, č. 1, s. 54-63.

https://publisher.uthm.edu.my/ojs/index.php/JTET/article/view/9793   

SOTÁKOVÁ, Ivana - GANAJOVÁ, Mária - BABINČÁKOVÁ, Mária. Inquiry-Based Science Education as a revision strategy. In: Journal of Baltic Science Education. - ISSN 1648-3898. - Roč. 19, č. 3 (2020), s. 499-513. - DOI 10.33225/jbse/20.19.499. rok 2020 Journal of Baltic Science Education, IF= 1,182, Q2 (EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH)- WoS, Q2 (EDucation)- Scimago.

SCOPUS (ID: 2-s2.0-85085949672); Web of Science Core Collection (ID: WOS:000538162000012).

Ohlasy:

HONG, Jon-Chao - YE Jian-Hong - HO, Ya-Jiuan, HO, Huei-Ying. Developing inquiry and hands-on learning model to guide STEAM lesson planning for kindergarten children. In Journal of Baltic Science Education. - ISSN 1648-3898. - roč. 19, č. 6, 2020, s. 908-922. DOI: 10.33225/jbse/20.19.908

ANGGRAENI, Sri - MAULIDA, Rahma - RAGADHITA, Risti - HOFIFAH, Siti Nur - NANDIYANTO, Asep Bayu Dani. Teaching the effect of liming concentration on mechanical characteristics of cowhide crackers for senior high school students. In Journal of Engineering Education Transformations, 2020, roč. 34, č. 664875, s. 108-114. DOI: 10.16920/JEET/2020/V34I0/157875

BEZEN, Sevim - BAYRAK, Celal. Teaching mechanical waves by inquiry-based learning. In Journal of Baltic Science Education, 2020, roč. 19, č. 6, s. 875-892. BAHTAJI, Michael Allan A.. The role of math and science exposure on the effect of 5e instructional model in physics conceptions. In Journal of Baltic Science Education, 2021, roč. 20, č. 1, s. 10-20. DOI: 10.33225/jbse/20.19.875

KAPANADZE, Marika - JAVAKHISHVILI, Nino - DZAGANIA, Lia. Investigating the relationship between students' interest in physics and environmental attitudes in Georgia. In Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 2023, roč. 19, č. 8, art.no. em2308. DOI: 10.29333/ejmste/13429

BELLIDO-GARCÍA, Roberto Santiago - VENTURO-ORBEGOSO, Carlos Oswaldo - CRUZATA-MARTÍNEZ, Alejandro - SARMIENTO-VILLANUEVA, Edith Beatriz - CORRO-QUISPE, José - REJAS-BORJAS, Luis Gerardo. Involvement of the student in their learning: Effects of formative assessment on competency development. In Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 2024, roč. 20, č. 5, art. no. em2440. DOI: 10.29333/ejmste/14453

GANAJOVÁ, Mária - SOTÁKOVÁ, Ivana - LUKÁČ, Stanislav - JEŠKOVÁ, Zuzana - JURKOVÁ, Veronika - OROSOVÁ, Renáta. Formative assessment as a tool to enhance the development of inquiry skills in science education. In: Journal of Baltic Science Education. - ISSN 1648-3898. - Roč. 20, č. 2 (2021), s. 204-222. - DOI 10.33225/jbse/21.20.204. rok 2021 Journal of Baltic Science Education, IF= 1,182, Q2 (EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH)- WoS, Q2 (EDucation)- Scimago.

SCOPUS (ID: 2-s2.0-85103939195); Web of Science Core Collection (ID: WOS: 000637528500004). 

Ohlasy:

GUEVARA-FERNÁNDEZ, Juan Antonio - CARRANZA-DÁVILA , Rosa Genoveva - RÍOS-LOZADA, Ricardo Nacor - RAMIREZ-DELGADO, Jorge Genaro - HERNÁNDEZ-FERNÁNDEZ, Bertila. Perspectives of formative assessment in learning: A systematic review. In Journal of Positive School Psychology. - ISSN 2717-7564. Roč. 6, č. 2, 2022, s. 1672-1683.

https://journalppw.com/index.php/jpsp/article/view/1711/957

TSEKHMISTER, Yaroslav - KONOVALOVA, Tetiana - TSEKHMISTER, Bogdan. Quality control of educational process in the lyceum of medical profile when learning in distance mode during the COVID-19 pandemic. In Amazonia investiga, 2022, roč. 11, č. 57, s. 121-132. DOI: 10.34069/AI/2022.57.09.13

HIDAYAT, Nandang - IRDIYANSYAH, Iyan. Optimizing Academic Achievement through Comprehensive Integration of Formative Assessment into Teaching. In European Journal of Educational Research, 2023, roč. 12, č. 1, s. 71-85. DOI: 10.12973/eu-jer.12.1.71

SADYKOVA, Bagila - YESNAZAROVA, Ulzhalgas - TOKBERGENOVA, Aigul. The geographic inquiry process skills scale: A validation study. In Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 2023, roč. 19, č. 9, art.no. em2319. DOI: 10.29333/ejmste/13471

HALIM, Halimah Abd - HAMZAH, Mohd Isa - ZULKIFLI, Hafizhah. A systematic review on the formative assessment practice in teaching and learning in secondary school. In International Journal of Evaluation and Research in Education, 2024, roč. 13, č. 2, s. 1173-1183. DOI: 10.11591/ijere.v13i2.26187

OROSOVÁ, Renáta - GANAJOVÁ, Mária - SZARKA, Katarína - BABINČÁKOVÁ, Mária. Hodnotenie v prírodovedných predmetoch v podmienkach slovenského školstva. - In: Scientia in educatione: the Scientific Journal for Science and Mathematics Educational Research: vědecký recenzovaný časopis pro oborové didaktiky přírodovědných předmětů a matematiky. - ISSN 1804-7106. - Roč. 10, č. 1 (2019), s. 17-32. - DOI 10.14712/18047106.1320.

Ohlasy:

CSACHOVÁ, Stela. Using WebGIS platforms and Inquiry-based activities to teach about world political map and world population. In: Review of International Geographical Education Online. - ISSN 2146-0353. - Roč. 10, č. 2 (2020), s. 72-91. DOI 10.33403/rigeo.678026.

TRČKOVÁ, Kateřina - BUJOK, Petr. Komparace výsledků bádání na téma směsi. In Project-based education and other activating strategies in science education 17. Praha : Univerzita Karlova v Praze, 2020. ISBN 978-80-7603-155-5, s. 209-217.

KRIŠTOFIAKOVÁ, Lucia - KRPÁLKOVÁ KRELOVÁ, Katarína. Vybrané kapitoly z didaktiky odborných predmetov. Dubnica nad Váhom : Vysoká škola DTI, 2020. 130 s. [7 AH] ISBN 978-80-8222-001-1.

MOROVSKÁ TUROŇOVÁ, Andrea - ORIŇAKOVÁ, Renáta - KAĽAVSKÝ, František. Praktické cvičenia z fyzikálnej chémie. Košice : Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, 2020. 122 s. [4,77 AH] ISBN 978-80-8152-923-8.

KÖVEROVÁ, Estera - KOLCUNOVÁ, Lenka - PEKÁROVÁ, Veronika - TOMŠIK, Robert - FERENČÍKOVÁ, Petra - RAJČANIOVÁ, Eva. Názory rodičov na slovné hodnotenie, jeho informačnú a motivačnú funkciu počas pandémie koronavírusu. In Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae: vedecký recenzovaný časopis, 2021, roč. 20, č. 1, s. 64-83.

GANAJOVÁ, Mária - BRESTENSKÁ, Beáta - GUNIŠ, Ján - JEŠKOVÁ, Zuzana - KIREŠ, Marián - LEŠKOVÁ, Andrea - LUKÁČ, Stanislav - OROSOVÁ, Renáta - SOTÁKOVÁ, Ivana - SZARKA, Katarína - ŠNAJDER, Ľubomír. Formatívne hodnotenie vo výučbe prírodných vied, matematiky a informatiky; recenzenti Hana Čtrnáctová, Kinga Horváth, Veronika Laufková. - 1. vyd. - Košice : Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, 2021. - 449 s. [20 AH]. - recenzované. - ISBN 9788081529733.

Ohlasy:

CSACHOVÁ, Stela - KIDONOVÁ, Daniela. Potenciál skečnoutingu ako nástroja na podporu učenia sa v geografii. In Biologie, chemie, zeměpis, 2021, roč. 30, č. 3, s. 9-20.

TÓTH, Péter - HORVÁTH, Kinga. Didaktika : Bevezetés az oktatás elméletébe. Komárno : Univerzita J. Selyeho, 2021. 346 s. ISBN 978-80-8122-403-4.

VÁCLAVKOVÁ, Monika - MACEKOVÁ, Denisa - KVET, Marek. Creation of students' self-assessment forms using information technologies. In ICETA 2022 [online] Piscataway : Institute of Electrical and Electronics Engineers, 2022. s. 642-647. Dostupné na internete <https://ieeexplore.ieee.org/document/9974947>

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

VEGA č. 1/0051/25 Model rozvoja digitálnych kompetencií budúcich učiteľov prírodných vied (2025 -2027) – vedúca projektu

VVGS-2024-3405 IPEL Inovácia výučby predmetu Didaktika chémie II implementáciou digitálnych úloh sumatívneho a nástrojov formatívneho hodnotenia (01.11.2024 - 31.05.2025) – vedúca projektu

Národný projekt „Digitálna transformácia vzdelávania a školy (DiTEdu)“ (2023 - 2028), ITMS kód projektu: 401402DVR6 garant za predmet Chémia, https://nivam.sk/np-ditedu/

KEGA 001UPJŠ-4/2023 Implementácia formatívneho hodnotenia do výučby na základnej škole so zameraním na digitálnu formu (2023 - 2025) – zástupkyňa vedúcej projektu

VVGS-2023-2521 IPEL Rozvoj digitálnych kompetencií budúcich učiteľov chémie v rámci predmetu Aktivizujúce metódy výučby chémie (01.03.2023 - 29.02.2024) – vedúca projektu

KEGA 006UPJŠ-4/2021 Tvorba obsahu, metód a foriem výučby pre nový profesijne orientovaný študijný program Chemický laborant - špecialista na UCHV PF UPJŠ (2021 - 2023) – spoluriešiteľ

Inovácia pedagogických praxí na UPJŠ vrámci projektu č. NFP312010AFP1 (2020 - 2023) / OP Ľudské zdroje / Európsky sociálny fond – spoluriešiteľ

KEGA 004UPJŠ-4/2020 Tvorba, implementácia a overovanie efektívnosti digitálnej knižnice s nástrojmi formatívneho hodnotenia pre prírodovedné predmety, matematiku a informatiku na základnej škole (2020 - 2022) – zástupkyňa vedúcej projektu

VEGA 1/0265/17 Formatívne hodnotenie vo výučbe prírodných vied, matematiky a informatiky (2017 - 2020) – vedúca projektu

Národný projekt IT Akadémia – vzdelávanie pre 21. storočie (1. 9. 2016 – 31. 08. 2022)/ Kód ITMS2014+: 312011F057 / OP Ľudské zdroje / Európsky sociálny fond – spoluriešiteľ, garant za predmet Chémia, https://itakademia.sk/

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností
VII.a - Aktivita, funkciaVII.b - Názov inštitúcie, grémiaVII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
vedúca oddeleniaOddelenie didaktiky chémie, Ústav chemických vied, Prírodovedecká fakulta UPJŠ v Košiciachod roku 2002
školiteľka PhD. v študijnom programe Didaktika chémiePrírodovedecká fakulta, Univerzita Karlovaod roku 2008
predsedkyňa pre Výučbu chémie pre Východoslovenský krajSlovenská chemická spoločnosťod roku 2002
členka predmetovej komisie pre chémiuNárodný inštitút vzdelávania a mládeže (Štátny pedagogický ústav)od roku 2000
členka vedeckých výborov zahraničných konferenciíDidSci – Research in Didactics of Scienceod roku 2004
členka vedeckých výborov domácich konferenciíZjazd chemických spoločnostíod roku 2001
predsedníčka organizačného výboru DidSci+2022DidSci Plus – Research in Didactics of Science PLUS2022
školiteľka PhD. v študijnom programe Didaktika integrovaných přírodovědných oborůPrírodovedecká fakulta, Univerzita Karlovaod roku 2025
VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore
VIII.a - Názov inštitúcieVIII.b - Sídlo inštitúcieVIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt)VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Georg August Universität GöttingenNemeckoaugust 1994stáž
Universität BayreuthNemeckojúl 2000stáž
Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften der Christian Albrechts UniversitätKiel, Nemeckomarec 2001 (2 týždne)stáž
Technische Universität WienRakúskojúl 2004stáž
Katedra učiteľstva a didaktiky chémie, Prírodovedecká fakulta, Univerzita KarlovaPraha12.03.-16.03.2018mobilita učiteľov – výučba v rámci Erasmus +
Katedra učiteľstva a didaktiky chémie, Prírodovedecká fakulta, Univerzita KarlovaPraha09.09.-13.09.2019mobilita učiteľov – výučba v rámci Erasmus +
Katedra chemie, Prírodovedecká fakulta, Ostravská univerzitaOstrava30.01 - 03.02.2023mobilita učiteľov – výučba v rámci Erasmus +
Katedra učiteľstva a didaktiky chémie, Prírodovedecká fakulta, Univerzita KarlovaPraha17.12 - 22.12.2023mobilita učiteľov – výučba v rámci Erasmus +
Univerzita Palackého, Přírodovědecká fakulta, Katedra anorganické chemieOlomouc25.11 - 29.11.2024mobilita učiteľov – výučba v rámci Erasmus +
Katedra učiteľstva a didaktiky chémie, Prírodovedecká fakulta, Univerzita KarlovaPraha12.5.-16.5.2025mobilita učiteľov – výučba v rámci Erasmus +
IX. - Iné relevantné skutočnosti
IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Hlavná organizátorka a garantka:

  • Klub učiteľov chémie základných a stredných škôl;
  • Školiteľka a garantka inovačných, aktualizačných a predatestačných programov pre kontinuálne vzdelávanie pedagogických zamestnancov: Výučba chémie na SŠ so zameraním na rozvoj digitálnej a vedeckej gramotnosti; Výučba chémie na ZŠ so zameraním na rozvoj digitálnej a vedeckej gramotnosti; Informatika v prírodných vedách a matematike: časť Chémia
Dátum poslednej aktualizácie
2025-05-20